Milenijalci su poslednja starosna grupa koja pamti život sa CD-ovima i bez digitalne tehnologije. Nije ni čudo što se često mogu zateći kako gledaju unatrag, osvrćući se na uspomene na drugačija doba, u prošlost.
Dopunjeno: 17. 10. 2021.
Nostalgija je moćna: od filmova koje smo gledali kao deca, do muzike koja nam je pomogla da preživimo srednju školu. Naša sećanja na “dobre dane” izazivaju snažne osećaje sigurnosti, udobnosti i poverenja. Na kraju krajeva, naša prošla iskustva su nas stvorila i definisala ko smo danas.
Danas, nostalgija ima snažan efekat na generacije milenijalsa, posebno zbog brze tehnološke revolucije koju su iskusili u svojim životima. Videli su rađanje interneta, uspon društvenih medija i društveni priliv virtuelne stvarnosti i veštačke inteligencije.
U isto vreme, žalili su zbog gubitka CD-a, foto-knjiga, razvoja filma i video kaseta. Oni su prva starosna grupa koja odrasta sa tehnologijom, a poslednja se seća života bez nje. Kao rezultat toga, oni vole da se prisete kako su stvari nekada bile.
Za preduzetnike i trgovce, postoji izvanredna prilika da se iskoriste ova snažna osećanja, i ne postoji samo jedan način da dođete do njih. Dakle, ako vaša kompanija ima milenijumske mušterije, možda biste želeli da uzmete u obzir faktor nostalgije.
Samo zato što članovi vaše publike nisu preživeli određeni kulturni pokret ne znači da se ne mogu osećati nostalgično za njim. Uđite u faukstalgiju: čežnju za vremenom u prošlosti, iako možda nikada niste iskusili to vreme sami.
Žudnja za kulturom iz prošlog doba. Ludost za retro odećom; bezvremenske muzičke numere iz šezdesetih godina prošlog veka u modernim maloprodajnim radnjama, ljubav prema povratnim šankovima iz 70-ih u gradovima i na fakultetima: sve su to dokazi ove pojave. To je razlog zbog kojeg se tri generacije identifikuju i dan danas sa filmom “Diplomac” iz 1967. godine i zašto se mladi osećaju nostalgično prema muzici. U našim zajedničkim iskustvima i kolektivnim sećanjima nalaze se univerzalna osećanja i bezvremenske teme koje nadilaze generacije.
Jednom kada shvatite koncept faukstalgije, možete ga iskoristiti prilikom izgradnje vašeg startup ili marketinga svojih proizvoda povezujući prošla iskustva sa sadašnjim situacijama. Odličan primer je ono što je kompanija za igranje Niantic izgradila sa Pokemonom Go. Mobilna igra probila je pet Guinnessovih rekorda i postala najbrža mobilna igra na bruto 100 miliona dolara.
Dok su milenijalci koji su odrasli gledajući Pokemona i prikupljajući kartice u devedesetim godinama, skočili na aplikaciju iz nostalgije, to je u velikoj meri bio fenomen koji je pokrenuo Gen Z. Držeći se slika iz originalne igre iz ’90 -tih, Pokemon je izazvao kolektivnu čežnju među svojim kolekcionarima karata, prizivajući osećaje faukstalgije u mlađim generacijama. Pored toga što je koristila hiper-ciljanu strategiju, igra je pokrenula tradiciju prenošenja voljene igre od milenijumskih roditelja do njihovih potomaka na savremen način.
Gen Z je priznao da su likovi dragoceni i da su oni predstavljali istoriju bogatog pripovedanja. Povrh svega, Pokemon je video da Gen Z živi na svojim mobilnim uređajima i ima poseban afinitet za igre. Pokemon Go je izazvao pravu nostalgiju u milenijumima i promašaj, ali podjednako snažnu, nostalgiju u Gen Z, osvojivši dve generacije. Istraživanje koje je sproveo MFour otkrilo je da je 83% ljudi koji koriste Pokemon Go starosti između 18 i 34 godine.
Drugi primer faukstaglia je Netflix serija Stranger Things. Postavka inspirisana 80-im godinama puna je retro objekata kao što su Polaroid kamere, telefoni pričvršćeni za zidove i voki-tokije. Ovo nije bilo vreme u kojima je nekome trebao servis mobilnih telefona, ali je trebao očito poseban servis za maštu koja je kod dece moglo i se reći bila daleko razvijenija. Dok se milenijalski gledaoci podsećaju na svoje detinjstvo, serija ima gledaoce svih uzrasta u želji za jednostavnijim životom u kome se deca igraju u šumi i voze bicikle, a gde se isključuju od računara i pametnih telefona, gde svako može da bude maštovit. Za Gen Z, faukstalgia je napravljena posebno snažno zato što su glumci iz njihove sopstvene starosne grupe. Kako serija nosi likove kroz uzbudljive misterije, mladi gledaoci se mogu povezati sa svojim strahom, uzbuđenjem i čudom.
Uz faukstalgiju, postoji još jedan način za preduzetnike da iskoriste nostalgiju u svojim startupima i brendovima: novostalgia, što znači izgraditi nešto da deluje kao da je staro, čak i kada je novo. Povezivanje slika i poruka sa pozitivnim referencama iz prošlosti humanizuje brend i olakšava smislene veze između prošlosti i sadašnjosti.
Budući da je nostalgija ukorenjena u prethodnim iskustvima, povezivanje stvari s prošlošću ima posebno efikasan emocionalni okidač. To je razlog zašto dodajemo fauk-vintage, zrnaste filtere novim fotografijama na Instagramu. Tada se stvara jedan osećaj gorko-slatke čežnje za tim minulim, “retro“ trenutkom.
Posebno za preduzetnike koji tek pokreću brend ili biznis, može biti teško nadmašiti dugu istoriju konkurentske kompanije, jer možda njihova još ni ne postoji. Tu se pojavljuje novostalgija. Dakle, iskoristite prošlost kao inspiraciju i pronađite načine za prizivanje emocija.
Novostalgija se često dešava u modi, gde moderni brendovi koriste prethodne stilove i teme kako bi pretvorili svoju odeću u opšte modno kulturno nasleđe. Jedan od primera je kolekcija poznatog brenda je na bazi Mad Men odela u 2012. godini iskoristila nagrađivanu TV seriju, postavljenu 1960-ih godina, za inspiraciju. Kompanija je kreirala liniju retro odeće inspirisane 60-im, sa namerom da podseća na period i stilske izbore u seriji. Pokretanjem “nove“ kolekcije koja je delovala starom i punom istorije, Banana Republika je dodala osećaj baštine svojoj odeći i brendu, kroz asocijaciju na određeni trenutak u vremenu.
Vidimo da novostalgija deluje i u drugim industrijama. Drugi primer je serija Instagrammable aktivacija koje su razne firme kreirale za Pizza Hut na San Diego Comic Konferenciji i SKSSV. Ove aktivacije su koristile slike prošlosti i pizza hut iz 1990-ih, koje se pozivaju na mlađu publiku koja je suviše mlada da bi iskusila devedesete, ali još uvek u stanju da ceni zabavnan doživljaj nekog takoreći vremeplova i putovanja kroz vreme.
Gledajući unapred, strategija pozivanja na nostalgiju će i dalje biti jedan od najmoćnijih načina za vas da izgradite poverenje sa potrošačima i da ih naterate da kupe vašu ideju i povežu se sa vašom kompanijom.
Kao dokaz, razmotrite istraživanje koje je pokazalo da potrošači donose odluke o kupovini na osnovu apela za emocije.
Prevazilazeći tradicionalni nostalgični marketing i inventivnost sa faukstalgijom i novostalgijom, možete se povezati sa starim idejama i voljenim temama, bez obzira na industrijski segment vašeg startupa. Kako napredujemo u sve digitalnijem svetu, evociranje osećaja porodice, angažman i udobnost postaće samo sve važniji.
Koja je vaša najdraža uspomena koja bi aktivirala vaše emocije?
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2025. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ