fbpx

Kako zablistati i zaseniti na bitnom sastanku/prezentaciji

Efektivni govori i prezentacije su fokusirani na publiku po njihovom sadržaju, organizaciji i načinu na koji ih predstavite.

0

Uvek vodite računa o tome ko su vaši slušaoci i kako vaša poruka odgovara njihovim interesima, željama i potrebama. Trud koji ulažemo u kvalitetnu prezentaciju nije vezan samo za sadržaj, jer ako već idete na razgovor ili prezentaciju znaćete ŠTA da kažete. Ako i ne konkretno, a radi se po vašem iskustvu, ponovo – to je vaše iskustvo i imaćete dovoljno materijala da kažete i izložite sve što treba, pa i u nekoj impromptu situaciji.

Ukoliko vi organizujete skup ili radionicu ili neki trening, trebaju vam i adekvatni prostori koji su idealni za konferencije, simpozijume, seminare, treninge, prezentacije, korporativne sastanke ili konferencije za štampu. A kada pronađete adekvatnu opciju i svoje odgovarajuće konferencijske sale, sledi vam priprema za javni nastup.

A onda je vezana za to KAKO ćete to što treba da izložite sa uspehom i učinite da se osećate dobro ne samo vi, već i vaša publika.

Kako pripremiti savršenu prezentaciju

Pratite naredne korake i osvestite važnost neverbalne komunikacije u tekstu koji sledi. Veruje se da je 55% komunikacije govor tela, 38% je ton glasa, a 7% je sama reč i njeno značenje u kontekstu.

  • Dajte sebi vremena da se dobro pripremite
  • Počnite i završite prezentaciju na vreme
  • Upoznajte svoju publiku
  • Obucite se na odgovarajući način za svoju publiku (prvi utisci su važni i jaki)
  • Imajte rezervnu kopiju vizuelnih pomagala koja se koriste u prezentaciji
  • Smanjite preopterećenje informacijama
  • Ne koristite neprikladan humor
  • Menjajte tonove govora
  • Povežite svoju temu sa svojom publikom
  • Učite iz svog iskustva
  • Ako koristite slajdove, neka ne budu duži od minut, font 30
  • Po slajdu ne stavljajte više od 3-4 ideje
  • Držite se stvarnog da bi ljudi mogli da se povežu, razumeju
  • Koristite anegdote ili priču
  • Uverite ih da je vaša tema važna
  • Nemojte raditi stvari za koje niste spremni, nemojte se forsirati na pristup van svog komunikacijskog stila
  • Kontrolišite glas
  • Glas treba da je samouveren, jasan
  • Pokažite da znate svoje stavke
  • Govorite polako
  • Tišina može biti i vaš prijatelj, ponekad zastanite, dajte ljudima priliku da razmisle,
  • Ne govorite bez zaustavljanja i pauza
  • Ne koristite umms i aaahs odnosno verbalno “smeće“
  • Mislite u tišini, odgovorite pouzdano i samouvereno na pitanja
  • Pozovite ljude da podele svoje uvide
  • Pitajte laka pitanja, tako da ljudi ne moraju previše da razmišljaju
  • Možete i direktno uputiti pitanja nekome
  • Publika postaje učesnik

Govor tela – neverbalna komunikacija je oko 80% komunikacije

Da li ste znali da neverbalna komunikacija pokriva oko 80% sveukupne naše komunikacije?

Neverbalna komunikacija (NVC) je nelingvistički prenos informacija putem vizuelnih, slušnih, taktilnih i kinestetičkih (fizičkih) kanala.

Neverbalna komunikacija uključuje upotrebu vizuelnih znakova kao što su govor tela (kinetika), udaljenost (proksemika) i fizičko okruženje, tojest, izgled, glas (parajezik) i dodir (haptici). Ona može uključivati i upotrebu vremena (kronemiju) i kontakt očima i radnje gledanja dok pričamo i slušamo, učestalost pogleda, obrasce fiksacije, širenje zenice i brzinu treptanja (okulistika).

Kao što govor sadrži neverbalne elemente poznate kao parajezik, uključujući kvalitet glasa, brzinu, visinu, glasnoću i stil govora, kao i prozodijske karakteristike kao što su ritam, intonacija i stres, tako pisani tekstovi imaju neverbalne elemente kao što je stil rukopisa, prostorni raspored reči ili fizički izgled stranice.

Međutim, veliki deo studije neverbalne komunikacije usredsređen je na interakciju između pojedinaca, gde se može klasifikovati u tri glavne oblasti:

  • uslovi okruženja u kojima se odvija komunikacija,
  • fizičke karakteristike komunikatora i
  • ponašanje komunikatora tokom interakcije.

Kako da primenite neverbalnu komunikaciju u prezentaciji?

prezentacija

  1. Oči:

Kontakt očima, pogled direktno na pojedince, ne samo pogled kroz sobu, i to u svakom trenutku sa svakim pojedincem u sobi.

  1. Usta: osmeh, stvara vezu.
  2. Kretanje: kretanje po sobi, upotreba leve strane, desna strana, zadnja strana sobe, biti dinamičan, zapamtite da je nedostatak promena dosadan. Samo nemoj stalno raditi jednu stvar. Ljudi vas prate vašim očima i kreću se s vama.
  3. Ruke: ne u džepovima, nikad. Možda jedna dok čekate nešto recimo ili ste opušteni i u poludećem položaju u manje formalnom okruženju, tipa radionica ili treninga. Ruke su punktuacija i naglasak vašeg govora. Leva ruka predstavlja budućnost, a desna ruka je usmerena na prošlost, a služe i za odbrojavanje tačaka, semantički opisuju periode, tok vremena… koristite iste ručne gestove za iste stvari.

Prvi utisci se prave odmah, momentalno, pa imate samo jednu šansu da ostavite dobar prvi utisak. Nemojte govoriti pre nego što ste uspostavili vezu, smirili se, ušli u tišini i uspostavili balans u prostoriji. Sačekajte da se svi smire.

Otvorite sa nekom ličnom i zabavnom informacijom, uspostavite svoj “vajb“, kratko, ali efektno, što že poslužiti za povezivanje sa publikom na ljudskom nivou.

Ukoliko vam je potrebna praksa, uskoro će biti radionica na ovu temu o kojima se možete informisati putem facebook stranice ovde.

Komentari