Efektivni govori i prezentacije su fokusirani na publiku po njihovom sadržaju, organizaciji i načinu na koji ih predstavite.
Dopunjeno: 27. 11. 2023.
Uvek vodite računa o tome ko su vaši slušaoci i kako vaša poruka odgovara njihovim interesima, željama i potrebama. Trud koji ulažemo u kvalitetnu prezentaciju nije vezan samo za sadržaj, jer ako već idete na razgovor ili prezentaciju znaćete ŠTA da kažete. Ako i ne konkretno, a radi se po vašem iskustvu, ponovo – to je vaše iskustvo i imaćete dovoljno materijala da kažete i izložite sve što treba, pa i u nekoj impromptu situaciji.
Ukoliko vi organizujete skup ili radionicu ili neki trening, trebaju vam i adekvatni prostori koji su idealni za konferencije, simpozijume, seminare, treninge, prezentacije, korporativne sastanke ili konferencije za štampu. A kada pronađete adekvatnu opciju i svoje odgovarajuće konferencijske sale, sledi vam priprema za javni nastup.
A onda je vezana za to KAKO ćete to što treba da izložite sa uspehom i učinite da se osećate dobro ne samo vi, već i vaša publika.
Pratite naredne korake i osvestite važnost neverbalne komunikacije u tekstu koji sledi. Veruje se da je 55% komunikacije govor tela, 38% je ton glasa, a 7% je sama reč i njeno značenje u kontekstu.
Da li ste znali da neverbalna komunikacija pokriva oko 80% sveukupne naše komunikacije?
Neverbalna komunikacija (NVC) je nelingvistički prenos informacija putem vizuelnih, slušnih, taktilnih i kinestetičkih (fizičkih) kanala.
Neverbalna komunikacija uključuje upotrebu vizuelnih znakova kao što su govor tela (kinetika), udaljenost (proksemika) i fizičko okruženje, tojest, izgled, glas (parajezik) i dodir (haptici). Ona može uključivati i upotrebu vremena (kronemiju) i kontakt očima i radnje gledanja dok pričamo i slušamo, učestalost pogleda, obrasce fiksacije, širenje zenice i brzinu treptanja (okulistika).
Kao što govor sadrži neverbalne elemente poznate kao parajezik, uključujući kvalitet glasa, brzinu, visinu, glasnoću i stil govora, kao i prozodijske karakteristike kao što su ritam, intonacija i stres, tako pisani tekstovi imaju neverbalne elemente kao što je stil rukopisa, prostorni raspored reči ili fizički izgled stranice.
Međutim, veliki deo studije neverbalne komunikacije usredsređen je na interakciju između pojedinaca, gde se može klasifikovati u tri glavne oblasti:
Kontakt očima, pogled direktno na pojedince, ne samo pogled kroz sobu, i to u svakom trenutku sa svakim pojedincem u sobi.
Prvi utisci se prave odmah, momentalno, pa imate samo jednu šansu da ostavite dobar prvi utisak. Nemojte govoriti pre nego što ste uspostavili vezu, smirili se, ušli u tišini i uspostavili balans u prostoriji. Sačekajte da se svi smire.
Otvorite sa nekom ličnom i zabavnom informacijom, uspostavite svoj “vajb“, kratko, ali efektno, što že poslužiti za povezivanje sa publikom na ljudskom nivou.
Ukoliko vam je potrebna praksa, uskoro će biti radionica na ovu temu o kojima se možete informisati putem facebook stranice ovde.
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2025. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ