Ne. Ovo je tekst prvenstveno namenjen mladima, onima koji su izloženi agresivno modelima upitnih vrednosti, ili da kažemo, jednoobraznim modelima masovnih medija. I uvek, ono pitomo i normalno kao da dođe u zapećak, a ono glasno, vulgarno i napadno je uvek daleko lakše u prvom planu. Da definišemo napucane ribe, pre svega Kada posmatram ovaj […]
Dopunjeno: 24. 11. 2023.
Ne. Ovo je tekst prvenstveno namenjen mladima, onima koji su izloženi agresivno modelima upitnih vrednosti, ili da kažemo, jednoobraznim modelima masovnih medija. I uvek, ono pitomo i normalno kao da dođe u zapećak, a ono glasno, vulgarno i napadno je uvek daleko lakše u prvom planu.
Kada posmatram ovaj termin „napucana riba“, ja ne mislim na damu, gospođu, ženu doterane frizure sveže izašlu iz nekog od brojnih kozmetičkih salona u Beogradu. Ne. Ja mislim na one žene, devojke, a nažalost – i devojčice, koje sede po kafeima beogradskih lokala, napirlitane onako kako se možda nekada pre spremalo za specijalnu priliku ili važan, noćni, izlazak, sa obaveznim rekvizitima kao što su telefoni u rukama i selfiji u nizu.
Da se razumemo, ja volim selfije, posebno sa dragim ljudima, ali ovde je nešto drugo problem, i to problem koji traje već neko poduže vreme.
Ovde nije reč o „hvatanju“ trenutaka za pamćenje i za buduće uspomene, već poza za javnost, odnosno ljude znane i neznane, za druge.
Kultura egocentrijašenja koja je nekada bila prezrena i ukoravana, danas je normalna pojava, a granica između doteranosti i kulturnog izgleda i paradiranja, da ga nazovem-paradarizma, zavladala je i to ne samo kod nas, već globalno.
A sve to je toliko potrošno, toliko plitko i površno, da ne čudi činjenica da mnogi od onih koji na taj način vape za ispraznom pažnjom, u dubini sebe vape za suštinskim samopouzdanjem, snagom i samopoštovanjem.
A ono – ono se ne nalazi u silikonima, grudvastim usnama i nazolabijalnim izopačenim implantima, grudima većeg broja niti veštačkim unapređenjem lica i tela. Niz pokušaja za nekim unapređenjem sebe spolja će, istina, napraviti mnogim damama slike instagramičnijim, učiniti ih da deluju veoma slično, ako ne i isto kao niz onih drugih, ali neće doprineti suštini.
A suština je da su sreća, lična stabilnost, zdravlje i ulaganje u negu lica i tela koja je na bazi zdravlja, u kozmetiku koja hrani, a ne menja telo, u odnose sa ljudima i osmehe, sve to je istinska lepota, a nju, kao ni znanje i lični razvoj koji osoba za sebe sprovede, niko ne može nikada da oduzme.
Narcisoidni i histrionski poremećaji ličnosti i telesni dismorfični poremećaj su tri najčešća psihijatrijska stanja kod pacijenata koji traže estetsku hirurgiju.
Sve u svemu, plastična hirurgija ne samo da vraća izgled i funkciju unakažene telesne jedinice, već i ublažava psihološki stres.
Identifikovanje psihološki izazovanog pacijenta pre hirurške intervencije omogućiće mu da dobije odgovarajuću psihološku pomoć i može rezultirati zdravijom osobom sa ili bez povezanih postupaka plastične hirurgije.
U poslednjih sedam godina, niz studija neprekidno sugeriše povećani rizik od samoubistva među ženama koje su bile podvrgnute kozmetičkoj operaciji za povećanje grudi, a došle su do sledećeg zaključka:
Postoji nešto veći rizik (nešto više od dva puta od onog u opštoj populaciji) od samoubistva među ženama sa plastičnim dojkama.
Prethodne studije ukazuju na to da mogu postojati značajne razlike između žena sa implantatima dojke i žena u opštoj populaciji. Na primer, za razliku od žena u opštoj populaciji, utvrđeno je da žene sa grudnim implantatima imaju:
Prema Dijagnostičkom i statističkom priručniku za mentalne poremećaje, Telesni dismorfni poremećaj (BDD) je označen kao poremećaj koji se odlikuje intenzivnom preokupacijom pojedinca zamišljenim nedostatkom u izgledu. Ako je fizička anomalija zaista prisutna, preokupacija pojedinca njome je izrazito preterana.
BDD se javlja u do jednog procenta opšte populacije, ali izgleda da je mnogo zastupljeniji kod pacijenata koji traže estetsku hirurgiju.
Ljude koji imaju BDD karakteriše:
što dalje vodi do depresije (74%), poremećaja upotrebe supstanci (49%), socijalne fobije (39%), poremećaja ishrane (33%), opsesivno-kompulzivnih poremećaja (30%).
Tako da pitanje ostaje – da li sami biramo svoj put, da li imamo hrabrosti da taj put bude duži i teži nekad, ali kvalitetniji i dugoročniji, da li je zaista bolje ići pod nož, bacati novac na preskupe i izvikane brendove, opsesivno živeti u duhu konzumerizma, uticati negativno i na prirodno okruženje time, ili pak uložiti u svoje mentalno zdravlje i posetiti psihologa, ili fizičku negu i održavati svoju lepotu redovno u nekom od kozmetičkih salona?
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ