Put kojim ljubav prema pisanju izrasta u uspešan blog nije nešto što se dešava preko noći. Taj put podrazumeva trud, istrajnost i strpljenje, a može biti brži i lakši ukoliko izbegnete ovih 5 početničkih grešaka. #1 Korišćenje besplatne platforme Besplatni domeni (npr. anapetrovic.wordpress.org) i platforme za pokretanje sajta (Wix, Blogger) su dobro rešenje samo za […]
Dopunjeno: 14. 06. 2021.
Put kojim ljubav prema pisanju izrasta u uspešan blog nije nešto što se dešava preko noći. Taj put podrazumeva trud, istrajnost i strpljenje, a može biti brži i lakši ukoliko izbegnete ovih 5 početničkih grešaka.
Besplatni domeni (npr. anapetrovic.wordpress.org) i platforme za pokretanje sajta (Wix, Blogger) su dobro rešenje samo za početak, dok se uigravate. U momentu kada ste spremni da “izađete pred javnost”, treba da imate regularan domen i pristojno realizovan sajt. Ovo je investicija koja je neophodna, jer free varijante ne ostavljaju dobar utisak.
Kako napraviti blog i sve potrebne korake možete naći na linku.
Lepo je imati mišljenje skoro o svemu, ali to ne znači da to treba da se nađe na vašem blogu. Ukoliko pišete o ishrani, politici, modi, medicini na ličnom blogu, stvorićete utisak osobe koja “svaštari”.
Držite se onoga što je vaša niša, tema koje su vam bliske i koje vam dobro idu.
Takođe treba izbegavati previše ličnih i opštih mesta. To su predugački uvodi i nabrajanja, rasplinjavanje. Ovo je simptomatično za kulinarske blogove – odete po recept za doboš tortu, a tamo domaćica koja raspreda o tome kako je naučila da pravi doboš tortu jer je njen muž voli, pošto je njegova omiljena tetka iz detinjstva to pravila. Verujte nam, to nikoga ne zanima.
Samo blogeri s velikom i vernom publikom imaju taj luksuz da pišu “kad im dođe”. Dok ne dođe taj trenutak, treba “zagrejati stolicu”.
Neredovno, sporadično pisanje na blogu vas udaljava od pažnje publike i često ćete tonuti u zaborav. Morate da održavate pažnju, redovnim objavljivanjem. Svakako će biti najlakše da pravite mesečni plan sadržaja i unapred osmišljavate teme. Kad smo kod pisanja, ne zaboravite pismenost. Ništa ne odbija čitaoca kao nepoznavanje gramatike, stilske i typo greške, “ošišana latinica”.
Šta vredi briljantan blog post, ako ga niko nije pročitao? Ili ako on stigne do nekolicine ljudi?
Potrebno je da gradite svoju zajednicu: kroz Facebook stranicu ili grupu, mejling listu, LinkedIn profil. Do momenta kad možete da se pohvalite svojom publikom, treba da gradite odnos s njima, kroz interakciju, komentare.
Sadržaj se promoviše ne samo kroz šerovanje (što se podrazumeva) već i plaćenu promociju (takozvani bust), saradnju s drugim blogerima i portalima.
Definitivno stvar koju treba da zaboravite ako želite da izgradite uspešan blog. Ne pišete samo vi o određenoj temi i nemate tapiju na nju. Ostale blogere ne treba da posmatrate kao konkurenciju, već kao na kolege od kojih treba učiti, bilo kroz greške i propuste, bilo kroz njihove uspehe.
Suzdržite se od prepucavanja s publikom. Kritika nije nužno hejt – ukoliko je konstruktivna zahvalite se, a na provokacije nemojte odgovarati.
Takođe se čuvajte i naleta popularnosti: to ne sme da vam bude povod da poletite i mislite da ste Bogom dani, već jednostavno pokazatelj da imate dara da “zapalite masu”.
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2024. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ