fbpx

Uvođenje ovih laganih jutarnjih rutina garantuje buđenje bez stresa i straha

“Jedan od najgorih osećaja na svetu je buđenje propraćeno napadom straha. Kao da mi se čitav svet sručio na glavu, pa ne znam da li da pre razmišljam o problemima, obavezama koje me čekaju ili da se prepustim strahu od neizvesne budućnosti.” Siniša N.

Osećaj ovakvog preplavljivanja ima još jednu nus pojavu: mučnina u stomaku koja tera da se u krevetu ostane što duže, kako bi se izbeglo suočavanje s predstojećim danom. No, umesto olakšanja, efekat je kontraproduktivan: odloženo ustajanje pojačava utisak lične bezvrednosti.

Ono što olakšava ovu situaciju je sve suprotno od produženog sna i lenčarenja do u nedogled: što ranije ustajanje i što pre u akciju!

“Jutarnji rituali su veoma moćni i određuju ostatak dana”, kaže psiholog Lee Chambers, “ako jutro započnete mučnim mislima i brigama, one će se “preliti” u popodne, naposletku u ostatak dana.”

Uz čvrstu volju i malo treninga, jutro uz sitne, a smislene rituale, snižava stres i napetost, a ujedno pomaže pri organizaciji ostatka dana.

Kako početi s jutarnjim rutinama

“Tako izmoren, nekako se nateram da ustanem i shvatam da treba da budem na poslu za dvadesetak minuta. Gledam na brzinu šta da obučem, ne stižem ni da jedem, a kamoli da popijem kafu, stižem na posao sav zarozan i izbezumljen.”

Chambers savetuje da na prvom mestu treba proceniti optimalno vreme za ustajanje koje nije na uštrb noćnog sna. Dakle, nije realno zaspati u 2 posle ponoći i naviti sat na 7 ujutru. Zatim treba priuštiti vreme za jutarnje rutine, a potom i za konkretnu akciju (odlazak na posao, odvođenje dece u vrtić i slično).

Kako odabrati jutarnje rutine? Prema vrlo jednostavnom kriterijumu, šta vam najviše odgovara. Razmislite o svojim najvećim stresorima, a potom šta najbolje utiče na njih.

“Jutarnje rutine su najefikasnije kad uživamo u njima i tada ih je veoma lako integrisati”, kaže Chambers, “ne radi se o tome da potpuno promenimo ono što radimo, već uvođenje malih, prijatnih promena koje su produktivne”.

Prvi korak su večernje pripreme za jutro

Pripremite odeću za posao ili trening, isplanirajte doručak, pospremite sobu u kojoj spavate. Neka sve bude pripremljeno za naredno jutro. Nemojte osuđivati sebe ukoliko nešto propustite ili ste ustali malo kasnije – bitno je pokrenuti se, a istrajnost će vremenom dovesti do željenih rezultata.

Prvi put kada ustanete ranije nego inače, bez produžavanja dremanja, je veliki korak i svojevrsna pobeda.

Za koje ćete se rutine odlučiti, potpuno je na vama, a ovo su predlozi psihologa i psihoterapeuta.

#1 Voda umesto kafe

Čaša obične (može i tople) vode, osim što hidrira organizam, pomaže i bržem razbuđivanju. Buđenje kognitivnih funkcija stavlja vas u budno i aktivno stanje, a pored toga balansira emotivno stanje.

#2 Jutarnja šetnja

Dovoljno je dvadesetak minuta i dolazi do stimulacije serotonina, poznatijeg kao hormon sreće – još ako imate psa, pun pogodak!

#3 Praktikujte zahvalnost

Ovo je rutina koju treba sprovoditi celog života, jer osećaj zahvalnosti za sve dobro što imamo u životu daje unutrašnju snagu i motivaciju za nova postignuća.

S druge strane, nezahvalnost, odnosno, uzimanje stvari koje imamo “zdravo za gotovo” vodi u konstantno nezadovoljstvo i apatiju.

Počnite s “malim” stvarima, kao što je činjenica da imate krov nad glavom i krevet u kom se budite.

#4 Bez notifikacija, mejlova i vesti!

Sve to može da sačeka. Zašto započinjati jutro čitanjem mejlova koji nisu hitni, a ni bitni, ili još gore, vestima preplavljenim crnom hronikom?

“Ali, telefon je tu pred mene, punio se celu noć” nije izgovor! Uključite punjač na drugom kraju sobe, tako da jedini kontakt s telefonom ujutru bude gašenje alarma.

“Samo da vidim šta ima na mrežama” se umesto dva minuta pretvori u 20, a ako tome dodamo mejlove i vesti, vi ste u “work modu” takoreći po samom buđenju, što dodatno pojačava anksioznost.

#5 Duboko disanje, protezanje, istezanje

Bilo šta od ovoga pomoći će da se razbudite na zdrav, prirodan način i lagano pripremite za nastupajući dan. Tu su i joga, meditacija i čuvena vežba “5 Tibetanaca” – za šta god da se odlučite, bitno je da uživate u procesu.

#6 Kvalitetan doručak

Dok u Italiji jednu "s nogu" za doručak, Amerima nije teško da stoje pored šporeta i peku palačinke, dok smo mi i Nemci u fazonu "SVE MI DAJ, NAROČITO HLEB I MESIŠTE"! 😀

Gepostet von Moodiranje am Montag, 21. September 2020

Svejedno da li ste u pahuljice ili jaja i kobaja fazonu, bitno je da vas doručak čini sitim i zadovoljnim!

#7 Čitanje i dnevni plan

Umesto provere mejlova, napravite “to-do” listu za nastupajući dan. Lista treba da obuhvata privatno i profesionalno i naravno da podrazumeva vreme za odmor i uživanje.

Umesto vesti, pročitajte par stranice aktuelne knjige. Ako ste “digitalni tip”, pridružite se Berlitz digitalnoj platformi za učenje jezika. Zar nije bolje da mesto sumornih vesti hranite um znanjen i korisnim informacijama? Pride je tu odećaj zadovoljstva jer ste uradili nešto za sebe.

“Po jutru se dan poznaje”, rekoše naši stari, a više neko ikad je vreme da počnemo da ih slušamo.

Izvor Huffpost

Preporuke s weba

Komentari