fbpx

Zbog ovog propusta i proizvođači i objekti koji prodaju namirnice su na velikom gubitku

Svaki proizvođač voća i povrća može da posvedoči koliko je truda i ulaganja potrebno da njegov proizvod stigne svež na rafove maloprodajnih objekata.

Nažalost, neretko se dešava da voće i povrće stigne na svoju odredišnu adresu, ali nakon pola dana ne samo da izgube svežinu, nego završe kao škart. Ovo je materijalna šteta i za proizvođače i za prodavce, te se logično postavlja pitanje zašto se to dešava.

Kupci su danas više nego probirljivi, te za svoj novac ne očekuju samo proizvod, već i čitav splet asocijacija koji on nudi. Recimo da je kupac mlada uspešna žena u tridesetim koja je naumila da kupi “babure” i napravi punjene paprike. Svakako neće uzeti kesu i u nju staviti prvh dvadesetak paprika koje joj dođu pod ruku. Naprotiv, ona će pažljivo da bira, da su iste veličine, sličnog oblika, da nema velikog odstupanja u boji, tačkica, ogrebotina, udubljenja, a kamoli naprsnuća. Kupujući paprike, ona u glavi ima finalnu sliku: spremljeno jelo i posluženo na stolu, koje izgleda identično kao na fotografiji koju je videla u kuvaru.

“Želim namirnice kao sa reklame”

Da li mislite da ulubljena paprika ili tikvica, sparušena zelena salata, izgrebana jabuka imaju šanse kod ovako probirljivih kupaca?

Da li je moguće dokazati jednoj baki koja ide u posetu svojim unucima da su jabuke sveže, organske i zdrave, ali da su malo izgnječene tokom transporta?

Ona će odmahnuti rukom i verovatno se odlučiti za čokoladu, a mi smo stigli do ključne reči, a to je transport.

Kao što rekosmo na početku, dugačak je put tokom kojeg hrpa svežih namirnica stigne na stolove. Pre nego što uopšte stigne na rafove prodavnica, podrazumeva se proces sađenja, zalivanja, održavanja, berbe, a potom sledi transport.

Na trostruku štetu – njih samih, prodajnih objekata i kupaca, proizvođači nisu svesni važne uloge koju ima transport namirnica. Njima je najbitnije da roba stigne na odredišnu adresu u dogovorenom roku, ali kako će ta roba stići, takođe je jako bitno.

Garantovano siguran put za babure iz Leskovca

Zamislimo domaćina Živka Nikolića koji već decenijama gaji paprike i prodaje ih širom Srbije. Čak i sa severa Srbije znaju ljudi da dođu i kupuju kod njega, za zimnicu. No, kad se šalje roba u retail, izvestan procenat bude otpisan na otpad. Gazda Živko je svoj posao uradio perfektno, međutim od momenta kad je roba spakovana i utovarena u kamion, potrebna je sreća.

Putevi treba da budu maksimalno čisti i prohodni, bez velikih zastoja. Podrazumeva se da vozač ne koči naglo, niti da pravi velike pauze. Takođe, pri istovaru, treba biti maksimalno pažljiv (da li možete da  zamislite nežnog istovarivača?), jer ako jedna babura naprsne, izvesno neće završiti kao punjena paprika.

Gazda Živko, dakle, treba da se osloni na sreću ako želi da njegov proizvod ostvari profit. Srećom, on je pametan čovek, te odavno zna za kompaniju Schoeller Allibert i njihove plastične posude i koliko je njihova plastična ambalaža bolja u odnosu na ostale, “obične“.

Kvalitet koji datira još iz vremena Kenedija

Njegovo poslovanje, koje prehranjuje nekoliko porodica nije prepušteno sreći, već se velikim delom zasniva na investiranju u kvalitet kao što je Schoeller Allibert, a koji traje duže od pola veka.

– Poljoprivreda i prerada voća i povrća izuzetno je osetljiva grana privrede. Potrebno je imati efikasnu, čvrstu i prema uticajima okoline otpornu ambalažu. Ambalaža treba da pruži zaštitu i da obezbedi svežinu i kvalitet od zemlje do polica supermarketa. Za ove procese, za baštenske aktivnosti, uzgoj zelene salate i vinogradarstvo nudimo širok spektar proizvoda, koji su čvrsti i mogu da se koriste više puta: mogu da se stave jedna na/u drugu, tacne se mogu sklopiti, ladice i sklopivi kontejneri, svi ovi proizvodi se susreću sa potrebama krajnjeg kupca – kažu iz kompanije Schoeller Allibert.

Ne koristi samo gazda Živko njihovu ambalažu.

Kontejneri Schoeller Allibert Prelog®, Ortus®, Maxinest, Bicolor i Berry crate predstavljaju najbolju ambalažu za trgovce, prevoznike i trgovce voća i povrća rezultirajući sa čak 80% uštede mesta u sklopljenom stanju.

Big Box Maximus® je idealan za berbu i za skladištenje bilo kojeg voća u hladnjačama. Lagan je i poseduje veliku zapreminu i u paketu može da izdrži čak 4,5 t.

Popularni Combolife IBC kontejner predstavlja proizvod sa najboljom higijenom na tržištu. Visok stepen sklopivosti i kapacitet od blizu 1000 litara pružaju bezbednost i higijenske okolnosti za skladištenje i prevoz tekućih prehrambenih proizvoda, kao što je pekmez, sokovi, voćni koncentrati, kreme, odnosno proizvodi iz oblasti hemijske industrije i ostali proizvodi.

Za ovu “tajnu” znaju oni koji ulažu u svoje poslovanje, te kupovinu ovako kvalitetno ambalaže posmatraju kao investiciju, a ne trošak. Onima koji svoje proizvode pakuju u “običnu” ambalažu ostaje da se uzdaju u sreću – i nadaju da će prodavci imati strpljenja da prskalicama “oživljavaju” sparušeno povrće pre nego što završi kao otpad.

Komentari