fbpx
Sunday, October 24, 2021

NAJČITANIJE

AlmanahTu i tamo5 razloga zašto ne treba sami da popravljate svoj mobilni telefon

5 razloga zašto ne treba sami da popravljate svoj mobilni telefon

Mnogobrojni “kako da” video snimci na YouTube naveli su neke u želji za uštedom, da pokušaju sami da poprave svoj mobilni telefon. Neke popravke na telefonu poput zamene ekrana, zamene poklopca ili zamene baterije izgledaju zaista jednostavno, kada gledate kako ih drugi rade.

Zato je i razumljivo što neki pokušavaju da zaobiđu servis za popravku telefona i sami završe posao. 

Ne želimo ovde da kažemo da to ne treba uopšte da radite. Ali želimo da skrenemo pažnju na neke činjenice o kojima možda niste razmišljali. 

Da li je zaista sve tako lako kao što izgleda?

Na YouTubu to izgleda tako lako: jedan šrafciger ovde, mala plastična alatka tamo, malo lepka, fen za kosu, pola sata i gotovo! 

Ali imajte u vidu da te video snimke uglavnom snimaju obučeni profesionalci. Naravno da je njima to lako kad su to isto već radili stotinu puta! 

Osim toga, video snimak se može uređivati. Čak i profesionalcima se može desiti da pogreše i nešto slome ili pokidaju. Video to neće pokazati. 

Navešćemo nekoliko razloga zašto bi trebalo dobro da razmislite pre nego što sami krenete u popravku vašeg mobilnog aparata. 

#1 Kvalitet rezervnih delova 

Da, sve to izgleda tako jeftino na Aliexpressu, a u servisu Vam traže mnogo više. 

Ali, za sve postoji razlog pa tako i u ovoj situaciji. 

Servisi mobilnih telefona ne funkcionišu tako što poručuju delove sa Aliexpressa. Oni imaju svoje lokalne dobavljače, koji poručuju robu na veliko, a onda prodaju servisima na malo. 

Na taj način svi delovi mogu biti na raspolaganju već u toku dana, dok sa Aliexpressa robu čekate po mesec i više dana. 

Prilikom poručivanja preko interneta iz Kine, vi nemate baš nikakav uticaj na kvalitet robe koju naručujete. Mrtvi pikseli na ekranu, loš odziv tač skina, baterija slabo drži – samo su neki od mogućih problema. 

Kada odnesete telefon na popravku u servis za mobilne telefone, onda taj servis preuzima na sebe obavezu da proveri kvalitet delova i da garantuje ispravnost. Servis vam daje i garanciju, tako da ste sa te strane bezbedni. 

#2 Nemate garanciju 

Ako rezervni deo koji ste kupili prestane da radi posle 2 nedelje, nemate nikakvu garanciju!

Kinezi vam neće priznati reklamaciju ako ste ekran, bateriju ili bilo šta drugo ugradili i koristili. 

Ako ste telefon popravili u servisu, uvek imate garanciju, najčešće 3-6 meseci u zavisnosti od vrste popravke i od servisa do servisa. 

Obično, što servis daje dužu garanciju, više će vam naplatiti popravku. 

#3 Verovatno nemate sav potreban alat

Većina ljudi ipak nema sav potreban alat koji je potreban za popravku telefona. 

To što je neko uspeo da pokaže na videu da sa jednim šrafcigerom, fenom i malo Oho lepka može da se uradi zamena ekrana na telefonu, ne znači da se to zaista tako i radi. 

Profesionalni servisi mobilnih telefona imaju posebne alate koje koriste u svakodnevnom radu, koji u mnogome olakšavaju svakodnevne popravke. Ti alati su uglavnom skupoceni, i ne isplati se kupovati ih osim ukoliko ne planirate da se bavite tim poslom. 

Jedna od popravki za koju nemate skoro nikakve šanse da je sami izvedete je i zamena stakla na zakrivljenom ekranu. Pogledajte ovaj video i uverite se sami koliko je znanje i oprema potrebno da bi se ovaj posao obavio na high-end telefonima Samsung S serije. 

#4 Kvalitet popravke

Vi svakako niste profesionalni serviser. Većina modernih smartphone uređaja nije napravljena za laku popravku. 

Potrebna je vešta ruka i osećaj, koji se stiče svakodnevnim radom, da bi mogli tako lako da zavučete alat za otvaranje telefona ispod poklopca i rasklopite telefon. 

Da li ste nekada otkačinjali neki flet konektor sa matične poloče telefona? Potrebna je posebna opreznost kako ne biste koristili preveliku silu ili kako ne biste zakačili neki od otpornika na ploči, koji se nalaze u okolini. 

Ako niste nikad ovo radili, čak i ako uspete da završite popravku, sveukupni kvalitet rada neće biti na profesionalnom nivou. Lepak verovatno neće dobro uhvatiti, poklopac može biti izgreban, baterija nije dobro legla, pa se poklopac podiže itd… moguće su razne situacije. 

#5 Cena popravke telefona 

Ljudi se često odlučuju na samostalnu popravku misleći da će jeftinije proći. To se ponekad zaista i desi. Ali mnogo su veće šanse da nešto ne pođe po planu. 

Razlika u ceni je često previše mala da bi se neko uopšte bavio samostalnom popravkom. Pozovite prvo nekoliko servisa i raspitajte se o ceni popravke. 

Za jeftinije modele telefona možda i ima smisla rizikovati i pokušati sam. Ali za skuplje high-end modele – apsolutno nema smisla i ne preporučujemo. 

Zaključak 

Ovaj tekst nema nameru da vas odgovari od pokušaja da sami popravite svoj mobilni telefon. 

Ako ste jedan od onih koji vole da rade sa šrafcigerom i isprobavaju nove stvari samo napred, imate našu punu podršku 🙂 Još ako imate neko prethodno iskustvo u elektronici, verovatnoća da ćete uspeti je na vašoj strani. 

Samo utrošite dovoljno vremena da prvo dobro istražite materiju, nemojte pogledati samo jedan video, pogledajte desetak, da biste celu proceduru osmotrili iz više uglova. 

Ali, budimo realni – ovo nije za svakoga. Ako zovete vodoinstalatera da vam zameni gumicu kad česma počne da vam curka – bolje je da posetite obližnji servis mobilnih telefona i platite na mostu – da ne biste posle platili na ćupriji 🙂 

Srećna popravka!

OSTAVI KOMENTAR

Uneti komentar
Uneti ime ovde

OSTAVI KOMENTAR

Uneti komentar
Uneti ime ovde

Preporuka urednika:

Zaprati @moodiranje.rs na Instaću :)

spot_img

Dopašće ti se i ovo: