Bela boja je povezana sa svetlošću, dobrotom, nevinošću, čistoćom i devičanstvom. Smatra se da je to boja savršenstva.
Dopunjeno: 25. 11. 2020.
Bela boja znači sigurnost, čistotu i čistoću. Za razliku od crne, bela obično ima pozitivnu konotaciju. Bela boja može predstavljati uspešan početak. U heraldici, bela boja prikazuje veru i čistoću.
U oglašavanju, bela boja se povezuje sa hladnoćom i čistoćom, jer je u boji snega. Možete koristiti belu boju da biste predložili jednostavnost visoko-tehnoloških proizvoda. Bela je odgovarajuća boja za dobrotvorne organizacije; anđeli se obično zamišljaju u beloj odeći. Bela boja je povezana sa bolnicama, lekarima i sterilitetom, tako da belu možete koristiti da biste predložili bezbednost prilikom promocije medicinskih proizvoda. Bela boja se često povezuje sa hranom sa smanjenom težinom, nemasnom hranom i mlečnim proizvodima.
U zapadnim kulturama, bela boja se često povezuje sa venčanjima, bolnicama i anđelima i često se koristi da prenese osećaj čistoće, čistoće i mirnoće.
U mnogim istočnjačkim kulturama, međutim, bela boja simbolično je povezana sa smrću i tugom. To je često boja koja se koristi na sahranama i drugim ritualima žalovanja.
Za mene, bela boja je vezana za čistoću, za površine kao što su lavabo, kupatilske zone, radne ploče za kuhinje, radni deo, svečane stolnjake i posteljine.
Prema psihologiji boja, ovo su karakteristike bele boje:
Bela se u feng shuiu smatra moćnom bojom, podlogom za stvaranje harmonije. Boje su povezane sa određenim feng shui elementima, a u slučaju bele boje, element koji izražava je metal.
Akcenti od drveta i stakla izuzetno se dobro slažu sa belom, kao i komadi crne boje da bi se uravnotežila. Bela je takođe odlična za kuhinje, dnevne sobe, kupatila i spavaće sobe, a belo cveće u belim loncima ekonomičan je način da belu boju uvrstite u svoje okruženje.
Obožavam mermerne površine i beskraj šara na njima, kao i eleganciju koju donose u prostor. Lepe su i kvarcne površine, posebno zbog lakšeg uklapanja i dizajniranja.
U marketingu i brendiranju, bela boja se koristi za izražavanje osećaja sigurnosti, čistoće, svežine i čistoće, kao i za stvaranje kontrasta. Neki poznati brendovi koji koriste veliku količinu bele boje u svojim logotipima i marketingu su Michellin, Gap, Hewlett-Packard (HP), Lego, Volkswagen, Starbucks, Fisher-Price, Levi’s i Ford.
Jedna nedavna studija o preferencijama boja odraslih pokazala je da je od ukupno 18 boja, uključujući i to da neko možda nema nikakve posebne preferencije, bela zauzela petnaesto mesto na listi kao omiljena boja. Prošla je malo bolje kada su od istih odraslih tražili da rangiraju svoju omiljenu boju u odeći, gde je uspela da se nađe na desetom mestu.
Kada su ih pitali da odaberu svoje omiljene boje za fizičko okruženje, bela je ubedljivo bila najdraža za sve navedene sobe: dnevne sobe, spavaće sobe, kancelarije i sobe za sastanke.
Bela je takođe rangirana na prvom mestu zbog izazivanja jednog opšteg raspoloženja mira, tišine i koncentracije.
Bela boja je boja potpuno introspektive, refleksije, budi otvorenost, rast i kreativnost. Ne možete se sakriti iza toga jer pojačava sve na svoj način.
Bela takođe može ukazivati na završetak ciklusa u vašem životu – možda ćete otkriti da imate želju za belom odećom ili belom bojom u svojoj okolini u trenutku kada se okrećete u novom smeru svog života – na primer, planirate inostrano putovanje na neku novu lokaciju po prvi put, ili se selite posle dužeg vremena na jednom mestu, ili ako ste u potrazi za novom vezom ili novim pravcem u karijeri.
Mnogi ljudi koriste belu boju kao podsećanje na svoju mladost i nevinost. Podseća ih na vreme kada im je život bio lakši i manje komplikovan.
Na šta vas podseća bela boja i koliko i gde je koristite?
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ