Naslovna»Reflektor»“Blonde”: Zaboravite očekivanja, spremite se za kovitlac osećanja [RECENZIJA]
“Blonde”: Zaboravite očekivanja, spremite se za kovitlac osećanja [RECENZIJA]
Piše: Bojana Simović Film “Blonde” nije snimljen po autorizovanoj biografiji Merilin Monro, već je roman “Plavuša”, spisateljice Joyce Carol Oates poslužio kao polazna osnova za reditelja Andrew Dominika. Roman se drži stvarnih događaja iz života velike zvezde, ali je spisateljica prvenstveno dala mogući prikaz njenog unutrašnjeg stanja. Film je imao premijeru 8. septembra na čuvenom […]
Film “Blonde” nije snimljen po autorizovanoj biografiji Merilin Monro, već je roman “Plavuša”, spisateljice Joyce Carol Oates poslužio kao polazna osnova za reditelja Andrew Dominika.
Roman se drži stvarnih događaja iz života velike zvezde, ali je spisateljica prvenstveno dala mogući prikaz njenog unutrašnjeg stanja.
Film je imao premijeru 8. septembra na čuvenom Filmskom festivalu u Veneciji i doživeo, za sada, najduže zabeležene ovacije koje su trajale četrnaest minuta!
U ovih nekoliko dana, koliko je dostupan na određenim servisima, izazvao je nezapamćene polemike pristalica suprotnih stavova.
Šta je to što je deo publike i kritike toliko uznemirilo u ostvarenju “Blonde”?
Po meni – ništa što se već nije dalo naslutiti.
Smatram da je život Merilin Monro bio bar deset puta gori i potresniji nego što je prikazano!
Oni koji očekuju zlatni Holivud i romansiranu biografiju jedne od najvećih svetskih zvezda – biće zbunjeni i razočarani.
Oni, kao ja, koji svakom filmu pristupaju bez ikakvih očekivanja, biće uvučeni u kovitlac najrazličitijih osećanja i nagrađeni nesvakidašnjim autorskim delom.
Reditelj se odlučio za specifičnu ekspresiju – film ne prati klasičan način snimanja, već se sastoji od više, recimo, igrokaza od po 10-15 minuta. Svaki igrokaz prikazuje bitne događaje i osobe u njenom životu.
Pri tom nema klasičnog uvoda, razrade, već se odmah ulazi u srž situacije, a reditelj prepušta gledaocu da sam odluči šta se događalo pre, ali i posle toga. Snimano je u stanu gde je Merilin odrasla, ali i u kući u kojoj je umrla.
Film prikazuje zamagljenu granicu između činjenica i fikcije. Da li je tome uzrok izuzetno teško detinjstvo male Norme Džin, kako se u stvari zvala Merilin, ili kasnijeg životnog iskustva – pitanje ostaje otvoreno.
Ono što je činjenica – to je realan prikaz eksploatacije i zloupotreba moći. Od kako je pre par godina “fenomen” Vajnštajn u prvi plan stavio desetine i desetine glumica koje su svedočile o užasnom tretmanu kojem su izložene od strane pojedinih filmskih moćnika – shvatili smo da ih ima još stotine i stotine koje nisu smele da istupe.
U takvim slučajevima se najčešće ide ili u samodestrukciju, kao Merilin, ili se povlači u totalnu anonimnost.
Sam reditelj je rekao da mu je cilj bio da uroni u psihološko stanje velike glumice.
Oni koji oštro osuđuju ovaj film ili ne vide ili nemaju kapacitet da vide da cilj nije dodatno poniziti Merilin, već ukazati na holivudsku mašinu za mlevenje mesa.
Moja zapažanja je potvrdio i legat slavne glumice koji u zvaničnom saopštenju, između ostalog, kaže: “Merilin Monro je jedinstvena holivudska pop ikona koja prevazilazi generacije i istoriju. Svaki glumac koji kroči u tu ulogu zna da ima velike cipele koje mora popuniti. Deluje da je Ana De Armes odličan izbor jer je zabeležila Merilinin glamur, ljudskost i ranjivost.”
Nagađa se koje su moguće nominacije i nagrade koje bi mogla osvojiti mlada Ana. Ukoliko Holivud nastavi u svom maniru, ne sumnjam da će je nagraditi – ako procene da bi to donelo dobit i profit. Suštinski se ne preduzima skoro ništa da glumice ali i sve Žene ne budu na meti predatora. U momentu kada se na svim meridijanima diže plamen pobune protiv ovakvog tretmana Žena, nemali je broj onih koji se oštro bune da je fim eksplicitan i nasilan!
Stvarnost je mnogo gora!
Dok god Žena ne bude imala slobodu kretanja, slobodu mišljenja, dok god Žena zarađuje manju platu od muškarca na istom radnom mestu, dok god ne bude mogla da odlučuje o svom životu bez uslovljavanja, dok god postoje oni koji Ženu ne poštuju, dok god nadležne službe ne uklone sve tragove nasilnika – višestrukih povratnika koji daju intervjue na državnim frekvencijama, i dok god Žena bude pretučena ili silovana, kao Merilin – dotle će ovakvi filmovi izazivati oprečne reakcije.
Za kraj bih dodala, izuzetano specifičan rediteljski rad!
Direktor fotografije Chayse Irvin je fantastično oslikao jedno vreme i jedan mit, kombinujući kolor i crno-bele tehnike. Kompozicije Nick Kave su savršeno uklopljene u ovu potresnu i okrutnu priču.
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Koristimo kolačiće (cookies) da bismo unapredili korisničko iskustvo, pratili analitiku i optimizovali oglasni prostor. Klikom na "Prihvatam" slažete se sa uslovima korišćenja.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.