… a to nije knedla, ponos ili nešto bezobrazno, sram vas bilo ako ste to pomislili!
Dopunjeno: 08. 01. 2024.
Knjiga Brajana Trejsija, “Eat that frog” već dvadesetak godina spada u najuticajnije u sferi ličnog i profesionalnog razvoja, a obrađuje problematiku s kojom se mnogi od nas suočavaju, a to je prokrastrinacija i organizacija vremena. Momak po imenu Andrew Yeung je odlučio da pročitano primeni u praksi, što mu je prilično pomoglo u karijeri (bavi se organizacijom tech događaja u Silicon Alley).
U više navrata je pisao o svojoj strategiji poslovnog uspona – koja će zasigurno naići i na pristalice i na protivnike – mi vam prenosimo njegove reči, a vi procenite sami da li je pametno krenuti ovim putem.
Moj prvi posao bio je u globalnoj reklamnoj agenciji sa preko 20 000 zaposlenih. Prošao sam put od stažiste koji još uvek studira, do direktnog rada sa izvršnim direktorom i glavnim direktorom za strategiju, za manje od dva meseca.
Pronašao sam način da se istaknem u svom poslu identifikujući specifične probleme i rešavajući ih, kako bih izgradio poverenje sa svojim menadžerom.
Uvek sam “jeo žabu” umesto svog menadžera. Identifikovao bih poslove koje moj menadžer ne voli, (poput administrativnih poslova) i obavio ih umesto njega.
Naslov knjige “Eat that frog” potiče od izreke “Ako treba da pojedeš žabu, bolje je to učiniti odmah ujutru” – što znači da najpre treba rešavati najveće i najteže zadatke.
Tokom mog vremena u Meta (Facebook) pojavila se prilika da preuzmem operativno zahtevan, svakodnevni upravljački posao. Svi su voleli da rade sjajne stvari – strategiju i dizajn projekta.
Ali niko nije želeo da obavlja operativnu koordinaciju, pa sam ja to uradio. To mi je pomoglo da steknem ime kao odličan operativac, i 18 meseci od pridruživanja kompaniji, dobio sam unapređenje.
A onda, u Google, naš tim bio je odgovoran za izradu proizvoda i alata za prodajne timove. Jedna stvar koju je naš tim morao raditi, a bila je ključna za poslovanje (ali nije smatrana posebno uzbudljivom), bilo je održavanje kontrolnih tabli koje su pokretale analitiku iza proizvoda.
Opet, svi su voleli dizajniranje proizvoda i strategiju, ali malo ko je želeo raditi na backend podacima. Dobrovoljno sam preuzeo ovaj posao od svog menadžera i tokom vremena stekao reputaciju osobe koja se pridružuje tamo gde je potrebno.
Primenite rigoroznost koju biste primenili i na druge aspekte svog posla. Ne kompromitujte kvalitet – i pobrinite se da vaš osnovni posao ne trpi zbog preuzimanja novih projekata.
“Jedenje žabe” na kraju gradi poverenje i kredibilitet.
Ovaj pristup sam reprodukovao kako bih ubrzao unapređenje tokom cele svoje karijere, u kompanijama poput Meta, sve do mog poslednjeg posla, kao globalni voditelj proizvoda u Google.
Od tada, savetovao sam mnoge mlade profesionalce koji se bave upravljanjem proizvodima, poslovnom strategijom, prodajom i operativom – svi su usvojili ovaj pristup i doživeli ogroman pozitivan uticaj.
“Jedite žabu” za svog menadžera kako biste izgradili poverenje i kredibilitet, tako da kada dođe vreme za unapređenje ili povišicu, vaš menadžer će stati uz vas, smatra Andrew.
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ