fbpx
Naslovna » Karijera i biznis » Dobio je unapređenje u čak dve MEGA kompanije, ali, morao je “nešto da proguta”…

Dobio je unapređenje u čak dve MEGA kompanije, ali, morao je “nešto da proguta”…

… a to nije knedla, ponos ili nešto bezobrazno, sram vas bilo ako ste to pomislili!

Dopunjeno: 08. 01. 2024.

Knjiga Brajana Trejsija, “Eat that frog” već dvadesetak godina spada u najuticajnije u sferi ličnog i profesionalnog razvoja, a obrađuje problematiku s kojom se mnogi od nas suočavaju, a to je prokrastrinacija i organizacija vremena. Momak po imenu Andrew Yeung je odlučio da pročitano primeni u praksi, što mu je prilično pomoglo u karijeri (bavi se organizacijom tech događaja u Silicon Alley).

U više navrata je pisao o svojoj strategiji poslovnog uspona – koja će zasigurno naići i na pristalice i na protivnike – mi vam prenosimo njegove reči, a vi procenite sami da li je pametno krenuti ovim putem.

Od potrčka do desne ruke

Moj prvi posao bio je u globalnoj reklamnoj agenciji sa preko 20 000 zaposlenih. Prošao sam put od stažiste koji još uvek studira, do direktnog rada sa izvršnim direktorom i glavnim direktorom za strategiju, za manje od dva meseca.

Pronašao sam način da se istaknem u svom poslu identifikujući specifične probleme i rešavajući ih, kako bih izgradio poverenje sa svojim menadžerom.

Uvek sam “jeo žabu” umesto svog menadžera. Identifikovao bih poslove koje moj menadžer ne voli, (poput administrativnih poslova) i obavio ih umesto njega.

Izraz “pojesti žabu” (kliknite za objašnjenje)

Naslov knjige “Eat that frog” potiče od izreke “Ako treba da pojedeš žabu, bolje je to učiniti odmah ujutru” – što znači da najpre treba rešavati najveće i najteže zadatke.

Tokom mog vremena u Meta (Facebook) pojavila se prilika da preuzmem operativno zahtevan, svakodnevni upravljački posao. Svi su voleli da rade sjajne stvari – strategiju i dizajn projekta.

Ali niko nije želeo da obavlja operativnu koordinaciju, pa sam ja to uradio. To mi je pomoglo da steknem ime kao odličan operativac, i 18 meseci od pridruživanja kompaniji, dobio sam unapređenje.

A onda, u Google, naš tim bio je odgovoran za izradu proizvoda i alata za prodajne timove. Jedna stvar koju je naš tim morao raditi, a bila je ključna za poslovanje (ali nije smatrana posebno uzbudljivom), bilo je održavanje kontrolnih tabli koje su pokretale analitiku iza proizvoda.

Opet, svi su voleli dizajniranje proizvoda i strategiju, ali malo ko je želeo raditi na backend podacima. Dobrovoljno sam preuzeo ovaj posao od svog menadžera i tokom vremena stekao reputaciju osobe koja se pridružuje tamo gde je potrebno.

Četiri koraka kako pojesti žabu:

  1. Radite dobro svoj trenutni posao: Prvo, morate dobro obavljati osnovni posao. Ako ste analitičar podataka, treba dobro raditi posao analize podataka. Ako ste u prodaji, morate prodavati. Ako ste u upravljanju projektima, morate se pobrinuti da su svi projekti dobro vođeni.
  2. Identifikujte poslove koje vaš menadžer ne voli: Kada imate kapacitet za nove projekte, počnite posmatrati svog menadžera (ili rukovodstvo) i tražite prilike u kojima se možete istaći.
  3. Naučite kako obavljati te poslove: Postavljajte pitanja, pratite druge i čitajte dokumentaciju kako biste naučili kako obaviti određenu aktivnost.
  4. Obavljajte ih dobro: Kada naučite sve nijanse aktivnosti, vreme je za izvršenje.

Primenite rigoroznost koju biste primenili i na druge aspekte svog posla. Ne kompromitujte kvalitet – i pobrinite se da vaš osnovni posao ne trpi zbog preuzimanja novih projekata.

“Jedenje žabe” na kraju gradi poverenje i kredibilitet.

Ovaj pristup sam reprodukovao kako bih ubrzao unapređenje tokom cele svoje karijere, u kompanijama poput Meta, sve do mog poslednjeg posla, kao globalni voditelj proizvoda u Google.

Od tada, savetovao sam mnoge mlade profesionalce koji se bave upravljanjem proizvodima, poslovnom strategijom, prodajom i operativom – svi su usvojili ovaj pristup i doživeli ogroman pozitivan uticaj.

“Jedite žabu” za svog menadžera kako biste izgradili poverenje i kredibilitet, tako da kada dođe vreme za unapređenje ili povišicu, vaš menadžer će stati uz vas, smatra Andrew.

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Moodiranje newsletter

    nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

    Dopašće vam se još:

    Ovo je nemoguće prevesti strancima: Najluđe fraze od Subotice do Vranja

    Svaki kraj u Srbiji ima svoje specifične izraze koji su potpuno nerazumljivi ljudima koji nisu odatle. Spremite kaficu i pripremite…

    7 razloga zbog kojih deluješ kao sirotinja, iako to nisi

    Zamislimo situaciju da si bankar koji radi na odeljenju kredita. Dolazi ti čovek koji želi da podigne kredit za svoj…

    Najjače niške fore i fazoni

    Najsmešniji niški izrazi, fazoni i poređenja.

    Bonžur bičizzz: A ko će nas “normalne” da zaštiti?

    Da nas posmatra neko sa strane, tačno bi pomislio da je Srbija raj za "ugrožene vrste" i "manjine". Ajde čik…
    MOODIRANJE

    © 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ