fbpx
Naslovna » Karijera i biznis » Dobio je unapređenje u čak dve MEGA kompanije, ali, morao je “nešto da proguta”…

Dobio je unapređenje u čak dve MEGA kompanije, ali, morao je “nešto da proguta”…

… a to nije knedla, ponos ili nešto bezobrazno, sram vas bilo ako ste to pomislili!

Dopunjeno: 08. 01. 2024.

Knjiga Brajana Trejsija, “Eat that frog” već dvadesetak godina spada u najuticajnije u sferi ličnog i profesionalnog razvoja, a obrađuje problematiku s kojom se mnogi od nas suočavaju, a to je prokrastrinacija i organizacija vremena. Momak po imenu Andrew Yeung je odlučio da pročitano primeni u praksi, što mu je prilično pomoglo u karijeri (bavi se organizacijom tech događaja u Silicon Alley).

U više navrata je pisao o svojoj strategiji poslovnog uspona – koja će zasigurno naići i na pristalice i na protivnike – mi vam prenosimo njegove reči, a vi procenite sami da li je pametno krenuti ovim putem.

Od potrčka do desne ruke

Moj prvi posao bio je u globalnoj reklamnoj agenciji sa preko 20 000 zaposlenih. Prošao sam put od stažiste koji još uvek studira, do direktnog rada sa izvršnim direktorom i glavnim direktorom za strategiju, za manje od dva meseca.

Pronašao sam način da se istaknem u svom poslu identifikujući specifične probleme i rešavajući ih, kako bih izgradio poverenje sa svojim menadžerom.

Uvek sam “jeo žabu” umesto svog menadžera. Identifikovao bih poslove koje moj menadžer ne voli, (poput administrativnih poslova) i obavio ih umesto njega.

Izraz “pojesti žabu” (kliknite za objašnjenje)

Naslov knjige “Eat that frog” potiče od izreke “Ako treba da pojedeš žabu, bolje je to učiniti odmah ujutru” – što znači da najpre treba rešavati najveće i najteže zadatke.

Tokom mog vremena u Meta (Facebook) pojavila se prilika da preuzmem operativno zahtevan, svakodnevni upravljački posao. Svi su voleli da rade sjajne stvari – strategiju i dizajn projekta.

Ali niko nije želeo da obavlja operativnu koordinaciju, pa sam ja to uradio. To mi je pomoglo da steknem ime kao odličan operativac, i 18 meseci od pridruživanja kompaniji, dobio sam unapređenje.

A onda, u Google, naš tim bio je odgovoran za izradu proizvoda i alata za prodajne timove. Jedna stvar koju je naš tim morao raditi, a bila je ključna za poslovanje (ali nije smatrana posebno uzbudljivom), bilo je održavanje kontrolnih tabli koje su pokretale analitiku iza proizvoda.

Opet, svi su voleli dizajniranje proizvoda i strategiju, ali malo ko je želeo raditi na backend podacima. Dobrovoljno sam preuzeo ovaj posao od svog menadžera i tokom vremena stekao reputaciju osobe koja se pridružuje tamo gde je potrebno.

Četiri koraka kako pojesti žabu:

  1. Radite dobro svoj trenutni posao: Prvo, morate dobro obavljati osnovni posao. Ako ste analitičar podataka, treba dobro raditi posao analize podataka. Ako ste u prodaji, morate prodavati. Ako ste u upravljanju projektima, morate se pobrinuti da su svi projekti dobro vođeni.
  2. Identifikujte poslove koje vaš menadžer ne voli: Kada imate kapacitet za nove projekte, počnite posmatrati svog menadžera (ili rukovodstvo) i tražite prilike u kojima se možete istaći.
  3. Naučite kako obavljati te poslove: Postavljajte pitanja, pratite druge i čitajte dokumentaciju kako biste naučili kako obaviti određenu aktivnost.
  4. Obavljajte ih dobro: Kada naučite sve nijanse aktivnosti, vreme je za izvršenje.

Primenite rigoroznost koju biste primenili i na druge aspekte svog posla. Ne kompromitujte kvalitet – i pobrinite se da vaš osnovni posao ne trpi zbog preuzimanja novih projekata.

“Jedenje žabe” na kraju gradi poverenje i kredibilitet.

Ovaj pristup sam reprodukovao kako bih ubrzao unapređenje tokom cele svoje karijere, u kompanijama poput Meta, sve do mog poslednjeg posla, kao globalni voditelj proizvoda u Google.

Od tada, savetovao sam mnoge mlade profesionalce koji se bave upravljanjem proizvodima, poslovnom strategijom, prodajom i operativom – svi su usvojili ovaj pristup i doživeli ogroman pozitivan uticaj.

“Jedite žabu” za svog menadžera kako biste izgradili poverenje i kredibilitet, tako da kada dođe vreme za unapređenje ili povišicu, vaš menadžer će stati uz vas, smatra Andrew.

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    NAJNOVIJE

    Moodiranje newsletter

    nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

    Dopašće vam se još:

    MOODIRANJE

    © 2011-2025. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ