fbpx
Naslovna » Karijera i biznis » Obrni igricu: Prečica koja će te za 15 dana na Linkedinu vinuti u sam vrh tvoje branše I TO BESPLATNO

Obrni igricu: Prečica koja će te za 15 dana na Linkedinu vinuti u sam vrh tvoje branše I TO BESPLATNO

Dugo godina Linkedin je bio nekako sterilna mreža: takoreći, online registar biografija i aktuelnih radnih pozicija, sve dok čelni ljudi ove mreže nisu uvideli koliki potencijal nosi individualni pristup i autentičnost. Et voilà: algoritam je promenjen i najedno su nas zapljusnuli originalni, kreativni nastupi pojedinaca i firmi. Okej, ima tu #nijesedesilo i #šiomigađura objava, no, dođi […]

Dopunjeno: 24. 11. 2023.

authoredin

Dugo godina Linkedin je bio nekako sterilna mreža: takoreći, online registar biografija i aktuelnih radnih pozicija, sve dok čelni ljudi ove mreže nisu uvideli koliki potencijal nosi individualni pristup i autentičnost. Et voilàalgoritam je promenjen i najedno su nas zapljusnuli originalni, kreativni nastupi pojedinaca i firmi.

Okej, ima tu #nijesedesilo i #šiomigađura objava, no, dođi ćemo već do toga kako izbeći površnost i već viđena mesta.

Istraživanja tržišta i statistike ukazuju na to da vam promišljen i planiran nastup na ovoj mreži i te kako donosi benefit, bilo da nastupate iz ugla čelnika, kompanije ili nekog ko traži posao.

Ali odakle početi

na Linkedinu pitanje je svih pitanja. Na prvom mestu, zamisli kako izgleda tvoj profil u idealnoj realnosti:

  • ko su tvoji pratioci
  • o čemu pišeš
  • kakve benefite ostvaruješ
  • koje su vrednosti za koje se zalažeš, poruke koje šalješ

Kad dobiješ odgovor na ova pitanja, vreme je za tehnikalije – ažuriranje profila “by the book” što bi se reklo (profilna i ostale fotografije, linkovi, portfolio, biografija, projekti, reference…)

Tu dolazimo do ključnog momenta:

Šta dalje?

Kako da moje objave budu vidljive i viralne?

Pre nego što ti otkrijemo prečicu, koja je na Linkedinu isto ono što i filteri na Instagramu, hajde da napravimo mali eksperiment.

Da li bi ikada kliknuo na ovaj tekst da je naslov: “Šta čini kvalitetan Instagram profil”, a ovo je fotografija:

Teško. Naslov generički, fotografija prva na koju smo naleteli preko Pixabay za upit “business man”. Sve i da je u tekstu obilje korisnih saveta, teško da bi iko “sleteo” na njega.

Od impresije sve počinje

Razlog zašto kliknemo na naslov, profil ili objavu je sledeći: zato što je dobro upakovano! Zato što treba da “obećava” u prvih 200 karaktera, da probudi interesovanje, sadrži sve potrebne elemente online komunikacije (formatiranje teksta, linkovi, emojis, haš tagovi…), zato što, narodskim jezikom rečeno, preview tvoje objave može da se uporedi s izlogom: ako je dosadan, bezličan, nabacan, niko neće ući u njega.

Sad stižemo do suštine.

Ekipa koja stoji iza ovog projekta pomno je proučavala ponašanje na Linkedin mreži s ciljem da razvije servis koji će pomoći korisnicima da stvaraju što kvalitetnije objave, koje generišu interakcije.

Ovaj tool ti nudi niz opcija zahvaljujući kojima će se tvoje objave istaći.

📱 Authoredin preview objave

Pre nego što nešto objaviš, baci pogled na preview – kako objava izgleda u feedu ostalih korisnika. Tako će ti biti lakše da koncipiraš uvodne rečenice koje će izazvati pažnju. Ova opcija radi za sve vrste objava (tekst, fotografija, video, carousel) i uređaja (desktop, tablet, mobile).

💄Stilizovanje i formatiranje

Većina nas su vizuelni tipovi – reaguju na nešto što im “uhvati pogled”. Kao što zastanemo pred dobrim izlogom, isto se dešava i sa objavama na mrežama. Ova opcija ti omogućava da istakneš bitne delove rečenice italic ili boldovanjenjem, dodaš emojis, bullet points i vidiš koliko karaktera ti je preostalo.

💾 Čuvanje draftova i ideja

Ako ti ideje za objave često nadolaze, a nemaš vremena da ih u datom trenutku realizuješ, tu je opcija čuvanja draftova.

🌟 Sugerisani #

Već znamo da heš tegovi pomažu da dopreš do većeg broja ljudi koji imaju interesovanje za temu o koju pišeš. Authoredin ti predlaže # i ujedno pokazuje broj pratilaca za određeni, što ti umnogome olakšava odabir. Protip: koristi # koji se već nalaze u opisu tvog profila!

Ovo je vrh! Hoću i ja Authoredin!

Sve što je potrebno – otići u Chrome dućan i odabrati ekstenziju, što se može učiniti na ovom linku. Potom se uloguješ na svoj Linkedin profil i u feedu ćeš ugledati Authoredin logo i “start a post” dugme. Klikni, otvoriće ti se opcija za logovanje/registraciju. Možeš da počneš pisanjem objava za Linkedin pomoću Authoredin ekstenzije!

Koliko ovo košta?

Trenutno ništa 🙂 Projekat je u beta verziji, što dalje implicira, upadaj dok je besplatno! Kako su naveli na svom sajtu, otvoreni su za sve predloge, pa im slobodno možeš pisati ukoliko imaš neku sugestiju.

Sada kada smo ti otkrili ovaj moćni tool, da se vratimo na obećanje s početka teksta: kako izbeći površnost i opšta mesta i stvarati kvalitetan sadržaj na ovoj poslovnoj mreži.

  • ne počinji objave u “ja maniru”. Najpre jer je pretenciozno, potom jer ne obećava u startu ljudima benefit ako pročitaju objavu do kraja.
  • ako želiš da se pohvališ nekim projektom, počni od toga šta je bio zadatak, problem koji je trebalo da rešiš
  • želiš li da se pohvališ ličnim dostignućem (sertifikat, nagrada), neka to bude u dostojanstvenom tonu, nipošto nadobudnom
  • izbegavaj smešne slike i klipove. To je tako 2012.
  • ne ustručavaj se da pohvališ kolege, firme i projekte s kojima nisi direktno uvezan
  • ako šeruješ članke, neka budu sa referentnih sajtova
  • ako predstavljaš (svoju) firmu, komuniciraj u skladu s njenim vrednostima
  • u prevodu, pokaži ideologiju za kojuse zalažeš (etika, tačnost, društvena odgovornost, ekologija, pomoć ugroženim grupama)
  • uključuj se u diskusije za koje si kompetentan
  • budi redovan: jedan post sedmično ne znači ništa
  • koristi sve raspoložive formate (foto, video, tekst)
  • najjaču rečenicu, “the hook”, umesto na kraj, stavi na početak objave

Ideje za objave možeš dobiti na samom Linedinu, prateći ljude i kompanije iz tvoje branše. Postoji i znatan broj kvalitetnih podcasta na ovu temu, te i tu možeš dobiti dobre ideje.

REZIME:

Budi redovan.
Budi iskren.
Trudi se da budeš originalan (niko ne voli klišee).
Budi koncizan.
Osloni se na Authoredin, alat koji će tvojim objavama doneti dodatni boost.

Srećno!

 

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Moodiranje newsletter

    nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

    Dopašće vam se još:

    Ugasite internete: Majke koje pokušavaju da preko dece budu popularne haraju njime!

    Ovih dana sve češće i češće, uglavnom u sebi, ali ponekad i na glas izgovorim rečenicu: Ugasite internete, vreme je.…

    Najluđi srpski idiomi: Šta li nam je samo peršun skrivio?

    Pogledajte najpoznatije srpske idiome i upoznajte njihovo značenje.

    Bonžur bičizzz: A ko će nas “normalne” da zaštiti?

    Da nas posmatra neko sa strane, tačno bi pomislio da je Srbija raj za "ugrožene vrste" i "manjine". Ajde čik…

    Srpske antologijske face: Ko su zapravo bili Ludi Nasta, Dragička, Radio Mileva…

    Otkrivamo ko su zapravo Ludi Milojko, Radio Mileva, Dragička, Ludi Nasta...
    MOODIRANJE

    © 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ