Dugo godina Linkedin je bio nekako sterilna mreža: takoreći, online registar biografija i aktuelnih radnih pozicija, sve dok čelni ljudi ove mreže nisu uvideli koliki potencijal nosi individualni pristup i autentičnost. Et voilà: algoritam je promenjen i najedno su nas zapljusnuli originalni, kreativni nastupi pojedinaca i firmi. Okej, ima tu #nijesedesilo i #šiomigađura objava, no, dođi […]
Dopunjeno: 24. 11. 2023.
Dugo godina Linkedin je bio nekako sterilna mreža: takoreći, online registar biografija i aktuelnih radnih pozicija, sve dok čelni ljudi ove mreže nisu uvideli koliki potencijal nosi individualni pristup i autentičnost. Et voilà: algoritam je promenjen i najedno su nas zapljusnuli originalni, kreativni nastupi pojedinaca i firmi.
Okej, ima tu #nijesedesilo i #šiomigađura objava, no, dođi ćemo već do toga kako izbeći površnost i već viđena mesta.
Istraživanja tržišta i statistike ukazuju na to da vam promišljen i planiran nastup na ovoj mreži i te kako donosi benefit, bilo da nastupate iz ugla čelnika, kompanije ili nekog ko traži posao.
na Linkedinu pitanje je svih pitanja. Na prvom mestu, zamisli kako izgleda tvoj profil u idealnoj realnosti:
Kad dobiješ odgovor na ova pitanja, vreme je za tehnikalije – ažuriranje profila “by the book” što bi se reklo (profilna i ostale fotografije, linkovi, portfolio, biografija, projekti, reference…)
Tu dolazimo do ključnog momenta:
Kako da moje objave budu vidljive i viralne?
Pre nego što ti otkrijemo prečicu, koja je na Linkedinu isto ono što i filteri na Instagramu, hajde da napravimo mali eksperiment.
Da li bi ikada kliknuo na ovaj tekst da je naslov: “Šta čini kvalitetan Instagram profil”, a ovo je fotografija:
Teško. Naslov generički, fotografija prva na koju smo naleteli preko Pixabay za upit “business man”. Sve i da je u tekstu obilje korisnih saveta, teško da bi iko “sleteo” na njega.
Razlog zašto kliknemo na naslov, profil ili objavu je sledeći: zato što je dobro upakovano! Zato što treba da “obećava” u prvih 200 karaktera, da probudi interesovanje, sadrži sve potrebne elemente online komunikacije (formatiranje teksta, linkovi, emojis, haš tagovi…), zato što, narodskim jezikom rečeno, preview tvoje objave može da se uporedi s izlogom: ako je dosadan, bezličan, nabacan, niko neće ući u njega.
Sad stižemo do suštine.
Ekipa koja stoji iza ovog projekta pomno je proučavala ponašanje na Linkedin mreži s ciljem da razvije servis koji će pomoći korisnicima da stvaraju što kvalitetnije objave, koje generišu interakcije.
Ovaj tool ti nudi niz opcija zahvaljujući kojima će se tvoje objave istaći.
Pre nego što nešto objaviš, baci pogled na preview – kako objava izgleda u feedu ostalih korisnika. Tako će ti biti lakše da koncipiraš uvodne rečenice koje će izazvati pažnju. Ova opcija radi za sve vrste objava (tekst, fotografija, video, carousel) i uređaja (desktop, tablet, mobile).
Većina nas su vizuelni tipovi – reaguju na nešto što im “uhvati pogled”. Kao što zastanemo pred dobrim izlogom, isto se dešava i sa objavama na mrežama. Ova opcija ti omogućava da istakneš bitne delove rečenice italic ili boldovanjenjem, dodaš emojis, bullet points i vidiš koliko karaktera ti je preostalo.
Ako ti ideje za objave često nadolaze, a nemaš vremena da ih u datom trenutku realizuješ, tu je opcija čuvanja draftova.
Već znamo da heš tegovi pomažu da dopreš do većeg broja ljudi koji imaju interesovanje za temu o koju pišeš. Authoredin ti predlaže # i ujedno pokazuje broj pratilaca za određeni, što ti umnogome olakšava odabir. Protip: koristi # koji se već nalaze u opisu tvog profila!
Sve što je potrebno – otići u Chrome dućan i odabrati ekstenziju, što se može učiniti na ovom linku. Potom se uloguješ na svoj Linkedin profil i u feedu ćeš ugledati Authoredin logo i “start a post” dugme. Klikni, otvoriće ti se opcija za logovanje/registraciju. Možeš da počneš pisanjem objava za Linkedin pomoću Authoredin ekstenzije!
Koliko ovo košta?
Trenutno ništa 🙂 Projekat je u beta verziji, što dalje implicira, upadaj dok je besplatno! Kako su naveli na svom sajtu, otvoreni su za sve predloge, pa im slobodno možeš pisati ukoliko imaš neku sugestiju.
Sada kada smo ti otkrili ovaj moćni tool, da se vratimo na obećanje s početka teksta: kako izbeći površnost i opšta mesta i stvarati kvalitetan sadržaj na ovoj poslovnoj mreži.
Ideje za objave možeš dobiti na samom Linedinu, prateći ljude i kompanije iz tvoje branše. Postoji i znatan broj kvalitetnih podcasta na ovu temu, te i tu možeš dobiti dobre ideje.
Budi redovan.
Budi iskren.
Trudi se da budeš originalan (niko ne voli klišee).
Budi koncizan.
Osloni se na Authoredin, alat koji će tvojim objavama doneti dodatni boost.
Srećno!
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ