fbpx
Naslovna » Moda » Push it up – kako smo poludele za grudnjacima

Push it up – kako smo poludele za grudnjacima

Koliko vas na ovoj slici može prepoznati nešto što je već više od 2 stoleća sastavni deo garderobe svake žene?

Dopunjeno: 01. 11. 2023.

Prvi svetski rat je popularizovao nošenje grudnjaka nakon što je američka vlada zamolila žene da prestanu kupovati korsete kako bi ostalo više metala za proizvodnju oružja. Navodno je to uštedelo 28 000 tona metala, dovoljno za dva bojna broda.

Tadašnji grudnjaci su bili napravljeni od lasteksa i najlona, ali i lako zapaljivi pa su prodavačice u robnim kućama upozoravale žene da ugase cigaretu dok ih isprobavaju. Godine 1943. inženjer Howard Hughes dizajnirao je za glumicu Jane Russell  grudnjak s metalnim konzolama kako bi joj grudi došle do izražaja u filmu “The Outlaw”. Sadržavao je 48 komponenti.

@boboboout је поделио/ла објаву дана 20. Мар 2018. у 5:55 PDT

Sudbina grudnjaka nije se posebno menjala sve do 60-ih kad je skoro ukinut zbog feminističkog pokreta koji je pozivao na njegovo spaljivanje zajedno s ostalim “lažnim” dodacima kao što su veštačke trepavice, perike itd. Žene grudnjak nisu odbacile, već je baš tada lansiran Wonderbra, grudnjak koji tehnološki dovitljivim dizajnom podiže grudi i čini ih naizgled većima. Isti taj grudnjak će 1994. napraviti najveću revoluciju u industriji grudnjaka ali i u modi uopšte. Revolucionarnim dizajnom i krojem pomogao je ženama sirom sveta i odjednom nije bilo bitno imate li male ili velike grudi, s njim su bile savršene!

Plakat za”Wonderbra” s kojeg Eva Herzigova pozdravlja s “Hello Boys” proglašen je najboljm plakatom svih vremena, glasalo je 10 000 Britanaca, a Eva je bez konkurencije osvojila prvo mesto. Interesantno je da je ta reklama zaustavljala saobraćaj i izazivala nesreće, a u tim nesrećama su stradali samo muškarci. Grudnjak “Wonderbra” prodavao se svakih 15 sekundi, a prodavnice nisu mogle obnavljati zalihe dovoljno brzo. Prozvan je najpotrebnijim modnim dodatkom i kulturnom ikonom tako da ga je “Council of Fashion Designers of America” odlikovao za kreiranje fenomena kakav nikad prije nije viđen u industriji.

Pratile modu ili ne, jedna stvar je većini žena zajednička. Sve vi najpre na sebe oblačite grudnjak/brus, a 80% vas nosi pogrešan! Koliko ste se puta stvarno izmerile pre nego što ste krenule u kupovinu novog grudnjaka i što uopšte znači ono famozno slovo i broj? Nošenje pogrešne veličine grudnjaka može imati brojne posledice na vaše zdravlje, a nošenje pogrešnog modela može pokvariti i najbolju odevnu kombinaciju.

Pogrešan model grudnjaka utiče na loše držanje, a zauzimanje neprirodnog položaja tela može dovesti do bolova u vratu, leđima ili ramenima što uzrokuje bolesti mišića. Dobar grudnjak smanjiće podrhtavanje grudi do 50%, što štiti Cooperov ligament i na duže vreme odlaže opuštanje grudi.

Vratimo se sad onim brojkama i slovima. Većina proizvođača koriste kao oznake brojke kao sto su 2, 3, 4  ili oznake kao 75B. Što one tačno znače? Prva oznaka tj. broj označava obim najužeg dela vašeg grudnog koša i razlikuje se po 5 cm, što znači da ako vam je obim 78 nosite broj 80. Druga oznaka označava veličinu tj. dubinu korpe.

Razlika obima – Veličina korpe

  • 10 cm – A
  • 15 cm – B
  • 17,5cm – C
  • 20 cm – D
  • 22,5cm – E

Većina žena (i prodavačica) greši jer kao meru uzimaju onu prvu oznaku i za grudi veličine npr. 80 preporučuju 80 B ili popularno zvanu “trojku”, što je neka standardna mera i ne pristaje većini žena, jer ako imate uža leđa a veće grudi, vaš broj je 75 C ili D, a ne 80 B.

Zato u većini slučajeva povlačite naramenice pa vam zadnji deo grudnjaka pobegne na pola leđa, što je prvenstveno loše za vaše držanje, a da ne pričamo o estetskom elementu.

Nakon što se merenjem pobrinete za zdravlje možete krenuti u potragu za vašim savršenim grudnjakom i pritom zanemarite reklame na kojima manekenke često nose rublje potpuno neodgovarajuće veličine.

Mislim, nije to tako loše za određene prilike kad funkcionalnost i nije tako bitna, ali o tome neki drugi put.

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  1. Iva says:

    Odličan tekst i drago mi je što si se dotakla pitanja odgovarajuće veličine.

    Ulazim ja u Women’s Secret pre godinu dana, tražim grudnjak bez bretela, u boji kože, veličine 75C.

    Prodavačica kaže: “A da probate 75B? To izgleda mnogo bolje!”
    Ja: “To je malecko, to nije zdravo.”
    Ona: “Verujte mi na reč, mnogo dobro bi izgledalo!”

    Uh…lepo je kad te prodavac veša savetuje da upropastiš grudne mišiće i kičmu. Seljančuru i glupaču prepoznajem po tome što joj je zadnji deo grudnjaka na ramenima. U 80B, navodno, svako ulazi, ali to su gluposti.

    • Sonjita says:

      Women’s Secret? To su one gaće na pertlanje i frotir brusići pravljeni za Japanke? U koji utrčavaju naše nedoučene cure samo zato što se nalazi u Kolarčevoj i nakićen je izlog?

Moodiranje newsletter

nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

Dopašće vam se još:

(Ne)Zaboravljene boemske legende

Jedan od razloga zašto se odlazak u kafanu pretvorio u kliše je taj, što su mnoge, izvorno boemske pesme prilično…

“Intelektualac” – zapravo samo diplomirani primitivac

Slobodan Jovanović (1869-1958.) je bio naš cenjeni pravnik, istoričar, književnik i političar tadašnje Kraljevine Jugoslavije, čiji je značaj nemerljiv i…

Kocka, rakija i lake ženske: Zbog ovih stvari Srbi i dalje zovu dnevne novine da se odreknu posrnulog člana porodice!

U ne baš tako davnoj prošlosti, kada su čast i ugled imali značaj, najgore što je moglo zadesiti neku časnu…
Škafiškafnjak

Da li znate šta je “Škafiškafnjak”? Tako je, nemate pojma! KLIKNI i saznaj već jednom.

Škafiškafnjak je obično reč koja dovodi do psovanja onoga ko vam je postavio da je izgovorite, jer obično ne ide.
MOODIRANJE

© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ