fbpx
Naslovna » Karijera i biznis » Budi ono što jesi – pronađi svoje mesto u timu

Budi ono što jesi – pronađi svoje mesto u timu

Nismo svi isti. Nemamo svi iste veštine, kvalitete, afinitete niti aspiracije. I to je zaista OK, hajde da već jednom to prihvatimo.

Dopunjeno: 22. 01. 2019.

Neko od nas je kreativan, neko je odličan u administraciji. Ono što je za mene bilo zaista osnažujuće kada sam naučila šta je PAEI – osnovna formula za formiranje timova.

Šta je PAEI

PAEI model američkog dr Isaka Adižes opisuje četiri važne uloge koje zajedno čine uspešan menadžerski tim. Adižes je jedan od vodećih stručnjaka za menadžment u svetu.

Model PAEI je akronim koji se odnosi na uloge koje preuzimamo u timovima, odnosno na proizvođača, administratora, preduzetnika i integratora (PAEI).

Bilo bi divno kada bi se sve te uloge tako lepo podelile i u svakodnevnom životu, kada bi se uvek i za svaku stvar znalo ko šta radi. Naravno, bilo bi divno kada bi svako od nas bio jednako jak u svakoj od ovih kategorija, ali to je nerealno i nemoguće.

Recimo, ja ne razlikujem đubrivo za cveće od zemlje za cveće, pvc creva od creva za usisivač, alate i farbe. To ne znači da moram da naučim kako da ih razlikujem, niti je to jedino rešenje. Ali moram da prepoznam šta je to u čemu uživam, a u čemu ne, da naučim kako da delegiram, ako ne volim da sređujem kuću, mogu da pozovem recimo Uradi Zaradi platformu, a ako ne znam da popravim vodokotlić, mogu da pozovem majstora i da se ne osećam loše zbog toga. Ako se prepoznamo i pronađemo u odgovarajućim ulogama, bićemo uspešniji, srećniji i mirniji.

Nadam se da će vam ovaj tekst pomoći da pronađete svoje mesto u svom timu, poslu, pa možda i videti primenu ovih principa i na šire sfere života.

Uloge u timovima

1. Producent

Glavni cilj svake organizacije je da radi i postiže rezultate. Producent je taj koji se posebno oseća odgovornim za konačni proizvod ili uslugu koja se isporučuje kupcu. Pored toga, on u krajnjoj liniji i jeste odgovoran za postizanje ciljeva. Ovi ljudi često rade brzo i imaju tendenciju da se fokusiraju na krajnji rezultat. Oni su vredni radnici i imaju tendenciju da nekad i previše vrše pritisak na svoje zaposlene.

Producenti su veoma ambiciozni. Finalni proizvod mora zadovoljiti očekivane rezultate, a producent i njegov tim rade veoma naporno da bi se to ostvarilo.

2. Administrator

Administrator se fokusira na to kako se zadaci izvršavaju i stoga pažljivo prati proces rada. On proverava da li se sve radi po pravilima i procedurama. On ima jake analitičke sposobnosti i strukturirani pristup, i razvija sisteme za efikasan i produktivan rad. Administratori su uglavnom zainteresovani za pravila i mere politike i fokusiraju se na pravilno praćenje procedura.

Oni imaju često spor, ali stabilan i strukturiran pristup rešavanju problema i donošenju odluka.

Organizacije zavise od administratora za razvoj procesa i sistema koji osiguravaju da svi rade efikasno i produktivno. Administratori često rade u računovodstvenim ili drugim procesno orijentisanim odeljenjima.

3. Preduzetnik

Preduzetnik je veoma marljiv i pun ideja. On ima kristalno jasnu viziju za budućnost i sposoban je da preuzme proračunate rizike. Njegov strateški uvid čini ga pogodnim za razlikovanje mogućnosti i pretnji u organizaciji i sposoban je da uvidi koja je strategija najbolja za organizaciju i koja nova tržišta nudeodređene mogućnosti. Preduzetnici ne izbegavaju nestrukturirane pristupe rešavanju problema i donošenju odluka.

Preduzetnici se uglavnom mogu naći na pozicijama višeg rukovodstva ili u timovima za marketing, istraživanje i razvoj.

4. Integrator

Integrator okuplja ljude i srce je tima ili organizacije. On je sposoban da stvori harmoniju unutar grupe. Njegov fokus je na procesu, a ne toliko na krajnjem rezultatu. Integrator je emocionalno inteligentan i empatičan i zna kako izgleda proces izgradnje poverenja i poštovanja u timu. Cilj integratora je da reši probleme i teži da radi polako i metodično kako bi se fokusirao na sam proces.

On ima prijateljski stil rukovođenja i uvek ima vremena da pomogne drugima i sasluša njihove priče. Integratori mogu igrati važnu ključnu ulogu u izgradnji korporativne kulture.

Koji ste vi tip? Lako ćete se odlučiti ako pažljivije pratite ono u čemu uživate, možda mimo onoga što morate.Jer kada otkrijete svoju suštinu, ono u čemu ste zaista dobri, i fokusirate se na to, sve će biti mnogo lakše, a i vi ćete ubrzo uvideti da ste jednostavno – srećniji.

Ne dopustite da vas vremena ubeđuju da morate biti sve. Budite vi.

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Moodiranje newsletter

    nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

    Dopašće vam se još:

    Kocka, rakija i lake ženske: Zbog ovih stvari Srbi i dalje zovu dnevne novine da se odreknu posrnulog člana porodice!

    U ne baš tako davnoj prošlosti, kada su čast i ugled imali značaj, najgore što je moglo zadesiti neku časnu [...]
    Škafiškafnjak

    Da li znate šta je “Škafiškafnjak”? Tako je, nemate pojma! KLIKNI i saznaj već jednom.

    Škafiškafnjak je obično reč koja dovodi do psovanja onoga ko vam je postavio da je izgovorite, jer obično ne ide.

    Srpske antologijske face: Ko su zapravo bili Ludi Nasta, Dragička, Radio Mileva…

    Otkrivamo ko su zapravo Ludi Milojko, Radio Mileva, Dragička, Ludi Nasta...

    Ono kad si parazit s 30 i nešto: “Keva, daj za kafu!

    Iza ovog bezazlenog naslova krije se mnogo dublji problem nego što deluje. Istina, nismo imali najsjajnije uslove za odrastanje, i [...]
    MOODIRANJE

    © 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ