Zadnjih nekoliko godina Dolce&Gabbana je na stubu srama u modnom svetu zbog uvredljivih izjava osnivača, Domenico Dolcea i Stefano Gabbane.
Dopunjeno: 19. 11. 2022.
Iz tog razloga su izgubili kredibilitet, poštovanje i klijentelu, dok poznate ličnost ne žele da nose i reklamiraju njihove stvari jer neće da budu asocirane sa njihovim pogrešnim stavovima i time naruše svoj ugled.
Brend je osnovan 1985. godine. Prvobitno su prezentovali ženske komade, nakon čega su asortiman proširili na muške i dečje kolekcije, kao i aksesoare i naposletku parfeme. Sve to što su gradili godinama zakopavaju svojim izjavama koje niko zdravog razuma ne bi podržao.
Umesto da njihove kolekcije postaju trend, trend je zapravo hejtovati ih. Pritom im je, od kada je krenula konroverza, svaka kolekcija slična pa o njima ni nema šta da se priča.
Prva pogrešna izjava je izrečena u martu 2015. godine u intervjuu za italijanski magazin Panorama, gde je duo (Domenico Dolce i Stefano Gabbana) dao svoje mišljenje o vantelesnoj oplodnji i surogatima. Rekli su da su bebe napravljene u tim okolnostima sintetička deca hemije, da su materice na iznajmljivanje, dok se sperma bira iz kataloga. Mislim da je ta bezosećajna rečenica rekla dovoljno o njima samima.
Previše ljudi ne može da ima decu i mukom se okreću alternativnim metodama i da neko javno to osudi je kao šamar svima koji pokušavaju na sve načine da dobiju bebu.
Sledeći skandal je usledio 2016. godine, u vezi revije za proleće 2017, gde su pokušali da naprave konzervativniju kolekciju za žene muslimanske veroispovesti koje nose feredže. Dakle, dok je u žiži javnosti bio ISIS i terorizam izbacili su haljine sa feredžama da bi izmuzli polemiku o verskoj ravnopravnosti i profitirali od ozbiljnih problema koji zadešavaju ovaj svet.
Takođe su iste godine predstavili i sandale za robove, koje vuku inspiraciju iz rimskog doba. Nisu morali tako da ih nazovu, mogle su jednostavno da budu “rimljanke” kao i do sada, ali je nažalost naglasak stavljen na ropstvo.
Početkom 2017. godine Stefano Gabbana je dao sebi za pravo da na instagramu osudi fizički izgled pop pevačice Lady Gage, na kontu njenog Superbowl nastupa. Da je komentarisao odevnu kombinaciju ne bi bilo problema, ali je Stefano vređao njen fizički izgled, komentarišući njeno telo i kilažu. Nakon tog ispada Stefano je optužio Gucci, Moschino i Chanel da kopiraju njegove modele, što je imalo bumerang efekat jer je u javnost izašao primer kako je zapravo on iskopirao Vivienne Westwood i napravio identičnu ogrlicu.
Na jednoj od revija su umesto modela unajmili online influensere da šetaju po pisti, što je rezultovalo tome da profesionalni modeli ostanu bez posla i narušavanju slike influensera koje su unajmili, koji nisu znali ništa o modi i pritom ni o samom brendu za koji su potpisali ugovor.
Usledio je i politički debakl jer su odlučili da oblače Melaniju Tramp i poklonili joj sako od 51 500€, nakon što su je sve ostale kompanije odbile zbog sukoba mišljenja i jer nisu želeli da modu i svoje ime dovode u konotaciju sa politikom.
Zbog toga je pokrenut haštag #boycottDolce&Gabbana koji je postao jako popularan i umesto da se potrude da poprave svoju sliku u javnosti, iz popularnosti tog bojkota na društvenim mrežama su pokušali da profitiraju napravivši majice sa tim haštagom za sitnu cenu od 195€.
Situacija je najviše eskalirala ove godine kada je Stefano na instagramu komentarisao “É propio bruta!!!” pod slikom Selene Gomez, što na italijanskom znači da je mnogo ružna. Cela kompanija je dobila lavinu pretnji od njenih fanova, poznate ličnosti su stale u njenu odbranu javno, a mediji su ih naravno osudili.
Čak i ako bih ja lično rekla da Selena nije imala baš najbolje momente na crvenom tepihu i da nema neki upečatljiv stil, to nema baš nikakve veze sa njenim fizičkim izgledom i daleko od toga da je ružna.
To što je sebi dao za pravo da kao dizajner i vlasnik modne kompanije komentariše izgled bilo koga, u 21. veku kada se svi bore za raznolikost i ravnopravnost, je za svaku osudu.
Domenico Dolce i Stefano Gabbana su zapravo zadnjih nekoliko godina svima dali primer kako se ne treba ponašati i uništiti ugled sebe i svog biznisa. Da li se slažete sa bojkotom koji je upućen ka Dolce&Gabbana i da li ćete nastaviti da ih podržavate nakon svega? Ja sigurno neću.
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ
Славомир says:
У данашњем свету лицемерства, имати петљу и рећи своје мишљење је знак својствен реткима.
Свака част Докле&Габана за грађанску храброст!