Na 33. Fashion Selectionu održanom u novembru prošle godine, veliku pažnju javnosti i ljubitelja mode privukla je Jelena Bukvić Atanasković, dama koja stoji iza brenda Fantasia Di Yeya.
Dopunjeno: 08. 06. 2021.
Nasuprot kreatorima koji se trude da “ispoštuju svetske trendove”, njene kreacije su svedene, takoreći klasične, uz jedan veoma bitan “začin”, koji ih čini vanvremenskim. U svakom komadu njene garderobe utkana je naša patina.
Inspirisani zidnim slikarstvom i arhitekturom balkanskog srednjeg veka, Fantasia di Yeya odevni komadi šalju poruku o neprolaznoj lepoti kulturnog nasleđa (naročito manastira), spajajući na jedinstven način modu i tradiciju.
Fantasia di Yeya je upravo u spoju ove dve snage i lepote – ornamentike i žena – pronašla svoje uporište i nepresušni izvor inspiracije.
Kako je jedan lingvista odlučio da se bavi modom i koje su se sve “kockice” složile, te je nastao brend Fantasia di Yeya?
– U životu sam uvek vođena instiktom, srcem i sopstvenim zalaganjem. Kada se pojavila ideja o autentičnoj manastirskoj ornamentici na tkaninama u tom obliku, dakle baš sa trakama (ne vez, ne štampa), znala sam da to želim, jer je drugačije, nesvakidašnje, jedan novi momenat i pokret, koji treba napraviti, a to znači sporo, teško, ali ne i nedostižno.
Evo već nakon nekoliko godina uvidećete, da nastaju mnogi drugi konzumenti i ljubitelji ornamentike, što govori da moj rad nije uzaludan. Kada sam ušla u celu tu priču, shvatila sam da je mnogo lakše naučiti jezik i kao osoba koja svemu u životu prilazi studiozno kockice se za Yeyu i dalje slažu.
https://www.instagram.com/p/B7oRpxdJds_/
Dok je na Zapadu oduvek trendi nositi garderobu i asoseare s natpisima na primer New York ili zastavom, kod nas se to dešava sporadično, stidljivo. Šta misliš, da li će doći dan kada će haljine s ornamentima postati svakodnevica? Da li je moguće da nam pirotska šara postane više poželjna od Burberry kockica?
– Haljine i komade sa ornamentima i danas nose sve modno osvešćene žene, to što mi živimo željni svega, to je drugi par rukava. Upoređivanje sa svetskim brendovima je nezahvalno, ja ih prva nosim, ovde je pitanje da li ti ceniš svoju ornamentiku i kulturno nasleđe, onako kako to rade u Maroku, Meksiku ili na Siciliji… Šta radi Carolina Herera, Dior ili D&G u svojom kolekcijama?!
Koja je glavna poruka tvojih modela? Kakva je žena koja će obući nešto s Yeya potpisom?
– Bogata svim. Da poruka kao i uvek ne bude – budite drugačije, budite svoje, neka bude – budite ono što jeste, jer shvatila sam u ovom poslu da je neko original, a neko je, ipak, kopija originala.
https://www.instagram.com/p/B7YF5yVpt5N/
Yeya brend pod svojim krovom ima i home decor element. Kako si došla na tu ideju i šta je glavna zamisao?
– To su proizvodi koje ćete rado kupiti nekom kao suvenir, nešto što je obeležje našeg regiona, poklon koji će da vas vezuje lepim emocijama za osobu od koje ste ga dobili. Sa druge strane, tu su proizvodi koji su namenjeni za opremanje modernih etno kuća, restorana i hotela. Kroz taj deo se najviše manifestuje pokretačka snaga brenda, dakle oživljavanje i očuvanje kulturnog nasleđa našeg podneblja.
Da li si imala podršku, mentore? Koje dragocene savete si dobila od starijih i iskusnijih kolega?
– Modni događaj Fashion Selection, modna agencija Select i bračni par Grnčarski su bili moja odskočna daska u plasiranju brenda. Oni su prepoznali ideju i podržali je maksimalno. Saveta ima na pretek, samo treba prepoznati koji je pravi.
https://www.instagram.com/p/B5-LkaGpYMy/
Kako komentarišeš pojavu “odjučerašnjih” modnih blogera i kreatora? Društvene mreže su prepune stilista, kreatora, trendsetera, influensera – šta je granica između onih koji se time bave profesionalno i onih kojima je to profitabilni hobi?
– “Baviti se modom” danas, to je kao “dobar dan”, čudan neki miks life coachinga, privatnog života i ponekog komada za prodati, nekada i za preprodati. Iznikle su mnoge persone koje misle da iskopirati stranice Voguea znači postati bloger ili kupiti torbu znači da si trendseter, a baviti se modom je mnogo složenije nego što nam to danas plasiraju.
Ja vrlo cenim tuđ rad i vrhunske blogere, trendesere, influensere, a njih je vrlo malo i oni su profesionalci u svom poslu, za koji isto tako treba puno odricanja, vremena i ulaganja, kao i za bilo koji drugi.
https://www.instagram.com/p/B5nfOr2punp/
Iz ugla obrazovane i uspešne poslovne žene ujedno i vlasnice svog posla, supruge i majke, šta je tvoja poruka današnjim mladim devojkama koje vole lepo da izgledaju, izlaze, putuju, a koje, složićemo se, potpadaju pod uticaj izvitoperenih trendova?
– Najbolje i najzdravije od svega je truditi se da vam čaša uvek bude dopola puna, dakle, budite zadovoljne onim što imate, jer uvek ćete naći ono što nemate. Svako razmišljanje o tome što nemate vodi ka tome da virite “preko plota”, a vi niste u tom fazonu, zar ne?
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ