fbpx

Hitne intervencije u stanu i koja su naša prava kod Gradskih stambenih preduzeća?

Pre svega, moramo uvek znati šta je u nadležnosti kojeg Javnog komunalnog preduzeća kako bismo najpre pokušali da dođemo do njih.

Verovatno se retko ko probudi ujutru i kaže sebi – hej, danas je divan dan za odgušenje kanalizacije! Još manje neko skoči s vrata nazad u kuhinju oduševljen crnim muljavim tekućinama koje brboću iz sudopere jer je komšija sa 758 sprata ponovo odlučio da je njegov niz otpadaka idealan za vertikalu, a komšinica da je soc od kafe samo aroma u kojoj će uživati čitav komšiluk.

Bilo da živite u stanu ili u kući, kao i za sve vezano za održavanje našeg doma, važi pravilo staro – budi spreman na sve i drži brojeve telefona svih majstora blizu. Predobro znamo kakva je situacija kada se čeka Infostan, kako osiguranje pomogne ili ne, ali samo dobar majstor kojeg je briga za svoje klijente će uložiti napor da pronađe koren problema, pa bilo da se radi o zagušenju sudopere, WC šolje, da je potrebno odgušenje slivnika, lavaboa, kade ili pak, kao što je slučaj sa brojnim novogradnjama i stambenim objektima, čitave vertikale.

Ukoliko živite u kući, može vas zadesiti isto to i još više, jer se često zaguši i spoljašnja kanalizacija, horizontala ili čak i slivnici.

Šta znači dobar komšiluk u slučaju zapušenja na vertikali?

Ne, dobar komšiluk ne znači da komšija ima woma vozila za odgušenje kanalizacije ili uređaje koji rade pod visokim pritiskom vode. To znači da je dobar komšija tu da bude u stanu kada dođu majstori da rade na recimo vertikali, da ne umanjuju značaj štete koja može da nastane. Najbolje komšije su svakako one kojima možemo ostaviti i ključ od stana ukoliko nismo tu, a upravo zbog ovakvih stvari i nepredviđenih okolnosti, ovo je poželjno da učinite, pa makar ostavili ključ predsedniku ili predsednici kućnog saveta.

Pre svega moramo imati u vidu to da, posebno ako živimo u zgradama, oko, iznad i ispod nas žive i drugi ljudi, ali i to da solidarnost nije nešto što je potrebno samo kada smo mi u problemu. Problemi do kojih dolazi u zgradama su problemi koji jednako utiču na sve. I da, važi i ono staro – bolje sprečiti nego lečiti, dakle primenjujte to kada sledeći put pomislite da nešto nema veze, a završi se poplavom u komšijskom stanu.

Šta plaćamo svakog meseca za održavanje u Beogradu?

Pre svega, moramo uvek znati šta je u nadležnosti kojeg Javnog komunalnog preduzeća kako bismo najpre pokušali da dođemo do njih. Tek kada (a dešava se) oni odbiju izlazak na teren ili pak odluče da dođu prekasno (a previše puta smo ih čekali satima i satima i satima), možemo na miru pozvati brze i efikasne eksperte.

U nastavku se upoznajte sa javnim informacijama vezanim za to koja su naša prava i obaveze kao potrošača gradskih komunalnih preduzeća, odnosno šta tačno to plaćamo i za šta nas jure ako ne daj Bože jedan račun preskočimo.

GRANIČNE NADLEŽNOSTI JAVNIH KOMUNALNIH PREDUZEĆA

Složenost rada na održavanju komunalne infrastrukture Beograda najčešće zahteva sinhronizovano delovanje više javnih komunalnih preduzeća. U pojedinim slučajevima dolazi do preklapanja njihovih nadležnosti iz praktičnih razloga ili zbog nedovoljno precizne regulative. To su takozvane granične nadležnosti, kada je neophodno razgraničiti šta je čija obaveza kako bi postojeći komunalni problem bio rešen.

Vodovod i kanalizacija

JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” održava ulične vodovodne instalacije zaključno sa vodomerom i odvodnim ventilom (ventil neposredno iza vodomera) i uličnu kanalizacionu mrežu zaključno sa kanalom do prvog revizionog silaza (šaht najbliži uličnom kanalu) i ulične slivnike.

Kućne instalacije su vodovodne instalacije i uređaji korisnika vode koji počinju iza odvodnog ventila na vodomeru u vodovodnom priključku i završavaju se točećim mestom, a instalacije kanalizacije posle (uzvodno) prvog revizionog silaza sa kaskadom i revizijom. Kućne instalacije održava vlasnik, odnosno korisnik objekta, ili preduzeće sa kojim vlasnik ima ugovor o održavanju. Za stambene zgrade to je najčešće JP “Gradsko stambeno”.

Grejanje i topla voda

Kada dođe do zagušenja i izlivanja fekalija u individualnim, blokovskim kotlarnicama i predajnim stanicama koje dovode do poremećaja u isporuci toplotne energije, onda JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” otklanja uzrok zagušenja, a JKP “Beogradske elektrane”posledice.

Ako JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” ostavi toplanu bez napajanja vodom, u obavezi je da obezbedi cisterne sa vodom.

U slučaju kvara na instalaciji za potrošnu toplu vodu JKP “Beogradske elektrane” popravlja kvarove na delu instalacija do izmenjivača i izmenjivač, a JP “Gradsko stambeno” na sekundarnom delu instalacija (ukoliko je Skupština stambene zajednice sklopila ugovor sa JP “Gradsko stambeno”).

Električna energija

JP “EPS distribucija doo” nadležna je za održavanje električnih instalacija do brojila, uključujući i električno brojilo.

Instalacije iza električnog brojila predstavljaju kućnu instalaciju i o njoj brinu vlasnici koji sami snose troškove i sami je održavaju ili za to ugovorom angažuju JP “Gradsko stambeno”.

Subvencije za plaćanje komunalnih usluga

Za subvencije su nadležni Gradski centar za socijalni rad ili opštinske i gradske službe za boračku i invalidsku zaštitu.

(izvor: INFOSTAN)

Šta spada pod HITNE INTERVENCIJE?

Hitne intervencije se odnose na radove na održavanju stambenih i poslovnih objekata koji se moraju izvršiti bez odlaganja kako bi se otklonila neposredna opasnost po život i zdravlje korisnika zgrade i prolaznika, otklonila opasnost od ugrožavanja imovine i okoline i obezbedilo dovođenje zgrade i njenih delova u bezbedno stanje.

Ovi radovi obuhvataju:

  • oslobađanje lica i stvari iz zaglavljenog lifta i njegovu popravku;
  • popravku ili zamenu vodovodne ili kanalizacione cevi u zgradi ili stanu kada dođe do prskanja njenih delova;
  • odgušivanje kanalizacione mreže u zgradi ili stanu i saniranje nastale štete (odnošenje izlivnih ostataka i dezinfekcija prostorija);
  • izbacivanje podzemnih i slivnih voda iz podrumskih i drugih prostorija u zgradi;
  • odgušivanje dimnjaka u slučaju opasnosti od požara;
  • popravku ili zamenu gasnih instalacija, grejnih tela ili toplovodnih postrojenja u slučaju prskanja delova sistema;
  • uklanjanje elemenata fasade i krova (maltera, fasadnih obloka i sl.) Koje, usled oštećenja, ugrožavaju bezbednost ljudi i imovine;
  • popravku ili zamenu delova krovnog pokrivača radi zaštite od atmosferskih padavina;
  • otklanjanje svih ostalih kvarova i oštećenja na objektu koji mogu dovesti do ugrožavanja bezbednosti ljudi, imovine i okoline.

Hitne intervencije na otklanjanju kvarova i nedostataka obavlja dežurna služba.

(izvor: Stanns)

Samo možemo reći – zlu ne trebalo!

Komentari