fbpx

Internet poslovanje – prednosti i mane ovog posla

Rešili ste da se upustite u avanturu zvanu biti preduzetnik. Napravili ste biznis plan, sve ste dobro isplanirali i želite da svoje proizvode predstavite i prodajete putem interneta.

0

Istraživanja pokazuju da sve veći broj potrošača koristi društvene medije za kupovinu proizvoda. Internet prodaja omogućuje izgradnju odnosa sa klijentima, jednostavna i brza je kupovina, imate manje troškove i svakako predstavlja prednost u odnosu na klasičnu prodaju proizvoda u lokalu.

Za uspešno internet preduzetništvo potrebno je zaista mnogo rada, truda, zalaganja, konstantnog učenja, ispitivanja i stalnog napredovanja.

Morate da pratite sve promene u skladu sa zahtevima tržišta i zahtevima novih tehnologija. Ukoliko ste spremni na konstantno učenje i rad, rezultati vaše internet prodaje neće izostati.

Da biste pokrenuli internet radnju nije vam potreban lokal u centru grada, troškovi održavanja, radna snaga, plate, amortizacija, renoviranje, opremanje lokala i slično. Sve što vam je potrebno jeste hosting, domen, odgovarajuća platforma – izgled vaše prodavnice.

Naravno, i za sve to je potrebno odvojiti novac, ali ni blizu taj iznos neće biti onom iznosu koji bi vam bio potreban, ukoliko se odlučite za klasičnu prodaju. Neće biti brige oko zaposlenih, njihove obuke, plate i lokala. Možda će jednokratno biti veći trošak, ali trajno biće itekako velika ušteda.

Potrebno je da nađete dobre dizajnere koji će napraviti što lepšu online prodavnicu, a u zavisnosti od broja proizvoda (koliko je velika prodavnica) zavisiće i cena koju ćete platiti dizajnemrima i programerima. U nekim situacijama može biti i nekoliko desetina hiljada eura.

Ovo vam sada sve zvuči suviše lako da bi bilo istinito, zar ne? Samo treba da napravite sajt i vaša internet prodaja može da počne. Ne razmišljajte samo o količini novca koju ćete uštedeti, jer internet prodaja nudi niz drugih prednosti.

Da vidimo koje su još prednosti internet preduzetništva, šta vam sve nudi i da li se možda ovaj vid prodaje susreće i sa nekom manom.

Velike pogodnosti u odnosu na klasičnu prodaju

Internet prodaja preovladala je nad običnom prodajom. Možete prodavati robu u bilo kom delu zemlje – dakle prednost je što će vaše proizvode videti veliki broj potrošača, a ne samo određen broj ljudi koji će proći pored vašeg lokala.

Takođe u isto vreme možete da izgradite i izvozni posao bez otvaranja mreže distributera u različitim zemljama.

Međutim, ako želite prodavati na međunarodnom tržištu, treba da koristite određene usluge lokalizacije kako biste bili sigurni da su vaši proizvodi prikladni za lokalna tržišta i da su u skladu sa lokalnim poslovnim propisima. Ove usluge uključuju prevođenje i modifikaciju proizvoda kako bi se odražavala razlika na lokalnom tržištu.

Ušteda

Vas trošak kod internet preduzetništva i prodaje je manji od prodaje putem direktnog kontakta sa kupcima i maloprodajnog mesta. Nemate stalne troškove najma i održavanja. Da vidimo gde i kako još možete da uštedite ako se odlučite za ovaj vid poslovanja:

  • Vaša internet prodaja, zapravo prodavnica na kojoj prodajete vaše proizvode ne treba da bude zatrpana proizvodima kao što je slučaj sa klasičnom prodavnicom. Ukoliko ste tek na početku, savet je da se skoncentrišete na kvalitet, a ne na kvantitet. Počnite sa jednim proizvodom, a kada budete privukli veliki broj ljudi i kupaca, lako ćete proširiti svoju ponudu.
  • Internet prodaja zahteva fiskalnu kasu i izdavanje računa, pa u vezi sa tim obezbedite knjigovođu koji ima iskustva u online poslovanju.
  • Manji broj zaposlenih – manji troškovi radne snage. U najboljem slučaju, ako ste voljni da radite i smatrate da sve možete sami – onda vam je jasno da posao može da funkcioniše iz vaše kuće.
  • Nema potrebe za kupovinom kancelarijskog materijala, putnih troškova i ostalih troškova.

Personalizacija

Internet vam omogućuje da personalizujete ponudu kupca tako što ćete izgraditi poseban profil njegove istorije kupovine. Na ovaj način svaki kupac može da prati svoje kupovine, a vi možete da izradite ciljane ponude koje odgovaraju potrebama i interesima kupca.

Dostupne informacije koje budete dobili, pružaju vam podatke za planiranje kampanje za unakrsnu prodaju tako da na taj način možete da povećate prodajnu vrednost po klijentu.

Odnosi sa kupcima

Iako nema direktnog kontakta sa kupcima, internet pruža važnu platformu za izgradnju odnosa sa korisnicima i povećanje šansi da zadržite korisnika. Kada kupac kupi proizvod sa vaše online trgovine, možete pokrenuti kontakt slanjem e-maila kako biste potvrdili transakciju i u isto vreme zahvalili klijentu na obavljenoj kupovini.

Ukoliko redovno šaljete klijentima posebne ponude, to vam može pomoći u održavanju dobrog odnosa i stvaranja poverenja. Takođe možete pozvati kupce da pošalju recenzije proizvoda na vašu web-lokaciju, pomažući vam na taj način da izgradite osećaj zajedništva.

Radno vreme 24/7

Internet vam omogućuje da vam “radnja“ bude otvorena 24 sata dnevno bez brige o radnom vremenu ili plaćanju prekovremenog rada zaposlenim. Ponuda vaših proizvoda na internetu takođe je pogodna za kupce. Oni mogu da pregledaju vašu internet radnju u bilo koje vreme i naručiti bilo šta kada god njima odgovara.

Reklamiranje

Oglašavanje u novinama, radiju, i na televiziji kao najskupljem mediju, mnogo košta. Osim toga u vaš lokal svratiće samo one osobe koje su u prolazu ili žive u blizini ili ukoliko vas je neko preporučio. Za vas, kao početnika ovaj deo potrošnje novca i ulaganje u reklame, može da bude najveći izazov. Ipak ste na početku i trebalo bi novcem racionalno da raspolažete.

Vaši kupci mogu da se nalaze biti bilo gde u zemlji, čak i u inostranstvu, što je prednost jer reklama stiže do većeg broja ljudi. Ako se fokusiramo na internet onda će i vaše reklamiranje biti putem promotivnog email-a, koji možete da prosledite na veliki broj adresa. Zamislite samo da šaljete  pojedinačne poštanske pošiljke ili da štampate flajere, a želite da stigne i do onih kupaca u inostranstvu. Nije baš isplativo, zar ne?

Internet preduzetništvo upravo vam omogućava da veliki broj ljudi obavestite kada su popusti ili imate neku zanimljivu ponudu.

Kao što vidite neće vam biti potrebno puno novca za ovaj vid reklamiranja vaših proizvoda.

Lako i jednostavno pratite rezultate prodaje

Kada poslujete preko interneta, lako možete da pratite stanje proizvoda. Nema popisa i celodnevnog brojanja proizvoda, pa onda nađete manjak ili višak proizvoda. Toga nema. Ovde vas deli samo jedan klik, kada se ulogujete na sajt i odmah vidite i dostupne su vam sve promene.

Ovo vam je veoma važno, zato što ćete svaki dan u svakom trenutku tačno znati koliko robe je prodato, kako dalje da razvijate poslovanje i da se fokusirate na promociju. Videćete koja roba se prodaje, a koja ne. Oni proizvodi za kojim ne postoji tražnja, od njih vremenom možete odustati, a da više ulažete i razvijate proizvode za kojima je stalna potražnja.

Posao možete da obavljate sa bilo kog mesta

Web-lokacije za internet prodaju smanjuju geografska ograničenja sa kojim biste se obično suočavali sa poslovanjem u kancelariji. Možete biti bilo gde u svetu i još uvek, sve vreme da uspešno pratite i nadgledate svoju internet prodaju. Ono što će vam omogućiti da sedite u Australiji, a da prodajete svaki dan u Beogradu jeste samo pristup e-pošti, internetu i telefonima.

Zapravo, svoj biznis možete nositi svuda sa sobom. Sve je u vašem laptopu.

 Merljiviji od drugih prodajnih pristupa

Možda imate strah i razmišljate o tome  kako ćete biti sigurni da ćete postići uspeh, kako ćete meriti rezultate, kako i da li će vam se isplatiti? Internet prodaja je zapravo izuzetno merljiva, možda i više nego što ste mislili i mogu se pratiti putem alata kao što je Google Analytics.

Možete pogledati statistiku, uključujući i podatak  koliko se narudžbina obrađuje putem vaše web-lokacije, prosečna ukupna količina korpe i procenat ukupnog prihoda koji je web-lokacija ostvarila u redovnim intervalima.

Ostaje vam više vremena

Nakon što ste postavili svoju internet prodavnicu i počeli sa internet prodajom, ne bi trebalo da uložite dodatno vreme za dodatne provere i pokretanje. To je zato što će ceo proces za naručivanje i plaćanje kupaca biti aktiviran putem online sistema. To će vam dati više vremena za određivanje novih proizvoda koje želite da prodajete, posebne ponude koje želite pokrenuti i za praćenje uspešnosti prodaje.

Unakrsna prodaja

Sa internet prodajom ne ograničavate svoje potencijalne klijente, jer mogu pregledati i poručiti bilo koji proizvod u bilo koje doba dana. Za vas kao čoveka u biznisu, ovo znači da prodajete 24 dnevno, što nema ni jedna trgovina, čak ni u centru grada na najlepšoj mogućoj lokaciji.

Kako se vaša prodaja može dodatno povećati? To možete učiniti kroz niz prodajnih inicijativa kao što su posebne ponude i online marketinške inicijative.

Ključne prodajne strategije koje biste mogli da primenite kako biste povećali svoju internet prodaju uključuje i unakrsnu prodaju.

Unakrsna prodaja omogućuje još veći podsticaj ljudima da troše više novca kupovinom dodatnih proizvoda. To se obično odnosi na glavni proizvod koji kupac kupuje. Na vašoj online prodavnici može da se doda opcija npr. “Možda vam se sviđa i…”, “Nosite sa ovim”, “Savršeno podudaranje sa”. Sve su to taktike za povećanje prihoda od prodaje vašeg poslovanja.

Važno je da to bude diskretno i nikako napadno za onog ko se nalazi na vašoj stranici.

Mnogo toga, naravno, moraćete da učite u hodu. A da ne biste baš počinjali od nule, ima stručnjaka i blogova u toj oblasti koji nude sjajne besplatne a korisne savete kao što je Mario Pilar.

Internet poslovanje nedostaci

Čitajući sve prethodno o čemu smo pričali, stičete utisak da je internet poslovanje najbolja stvar za vas i kažete sebi “Pa šta sam čekao do sada”. Kako niste znali da internet prodaja ima toliko prednosti. Ima, zato se tako brzo i širi i sve više postaje popularnija. Ipak, postoje i one stvari koje čine mane kod ovakvog načina prodaje. Svakako ima ih dosta manje, ali treba da ih spomenemo.

Problemi koji mogu da se jave kod internet prodaje su način naplate, način prevoza robe, sticanje poverenja, nemogućnost kupovine proizvoda na rate, posebno onda kada su u pitanju dosta skuplji proizvodi.

Za ovaj način prodaje rizik uvek postoji, ali na vama je koliko ste vešti i hrabri da se upustite u jedan ovakav posao.

Na kraju, nakon poređenja uloženog u internet poslovanje i mogućnosti koje vam se otvaraju, mogućnost zarade pre svega, ovaj rizik postaje manji.

Internet prodaja vam nudi mogućnost da uštedite na nekim troškovima poslovanja, ali to ne znači da treba da štedite svoj rad i svoj trud.

Sniženje kao način da privučete kupce

Kratkoročni motiv promocije prodaje može delovati protiv tipičnih dugoročnih ciljeva vaše radnje, uključujući stvaranje lojalnosti kupaca. Preterano spuštanje cena, kupce navikava na nisku cenu vašeg proizvoda.

Nakon što se kupci naviknu na određene popuste, teško ih je posle naterati da plaćaju redovnu cenu.

Kod određenih vrsta promocija, prodaje i popusta, može biti teško kontrolisati prirodu i vreme kupovine. Ne možete da sprečite kupca koji bi platio redovnu cenu da iskoristi popust u većini slučajeva.

Čak i sa datumom isteka promocije, korisnici mogu da odlože kupovinu do poslednjeg trenutka, što vama odlaže prihod.

Zato budite obazrivi sa promocijama, sniženjem i koliko često ćete ih nuditi na sajtu.

Kupci ne mogu da dožive proizvod

Većina ljudi, bez obzira koji proizvod je u pitanju, voli da proizvod uzme u ruke, pre nego što se odluči za kupovinu. Na ovaj način, kupac kao da se uverava u njegovu pravu vrednost, možda može da vidi neki nedostatak, da vidi koji je materijal u pitanju, jednostavno da se uveri u sve ono što piše u opisu proizvoda.

Ovo nije moguće putem internet prodaje i to se smatra velikom manom.

Nema direktnog kontakta sa kupcima

Ljudi se navikavaju na kupovinu iz svoje fotelje, da, ali mnogi još uvek vole klasičan vid prodaje i kontakt sa prodavcem. Na ovaj način oni dobijaju sigurnost i potvrdu da je reč o vrhunskom proizvodu izuzetnog kvaliteta. Opet, ovo ne mora da bude slučaj uvek, a najviše se odnosu zapravo na određenu vrstu proizvoda.

Kao što možete i sami da zaključite, internet poslovanje ima više prednosti nego mana. Na vama je da uradite što bolju prezentaciju svojih proizvoda, napravite brzu kupovinu putem sajta, bez velikog broja koraka i da omogućite veliki izbor načina plaćanja. Nakon toga, naoružajte se strpljenjem i vaš biznis može da počne.

Komentari