Proteklih 20 godina institut Pantone, autoritet u svetu boja, sredinom decembra proglašava nijansu koja će vladati narednom godinom na polju mode, dekoracije i kulturnih trendova.
Dopunjeno: 07. 12. 2018.
Nastupajuću godinu obeležiće 16-1546 Living Coral, nijansa narandžaste sa zlatnim podtonom, koja odražava toplinu, bliskost i koralne grebene na dnu mora. Pantone napominje da ovogodišnji izbor simbolizuje “urođenu potrebu za optimizmom i radosnim potragama” i “autentična i impresivna iskustva koja omogućavaju vezu i intimnost”, s kacentom na ovo poslednje, jer živimo u kulturnom pejzažu u kom sve više dominiraju digitalne tehnologije i društveni mediji.
– Životna sredina preuzima još veću ulogu u svetu u kom živimo, naročito iz razloga pto smo sve više povezani s tehnologijom. Zbog toga što smo konektovani s nečim što nije realno takoreći, moramo pronaći balans i povezati se s nečim blisko i intimno, s nečim što je stvarno, a šta je stvarnije od prirode – kaže Laurie Pressman, potpredsednik Pantone Instituta.
Pressman se zatim osvrnula na iscrpljivanje prirodnih resursa. Jedna od stvari koju dobijamo od prirode je energija; a ako želimo da promenimo energiju našeg sveta i okruženja, tu je “boja koja animira i afirmiše život”.
Living Coral boja biće prisutna na modnim pistama, među influenserima, kao dekoracija doma ili dizajn ambalaže. Ona nagoni na rekraciju, slobodno vreme, proslave, aspekte života koji su potrebni da bi se izbalansirali mnogi izazovi sa kojima se suočavamo u današnje vreme.
Takođe, Living Coral upućuje na nužnost poštovanja i očuvanja prirode i prirodnih resursa.
Koralni grebeni su važan deo globalnog okruženja, kako za zaštitu i negovanje morskih ekosistema, tako i za pomoć u filtraciji vode i reprodukciji morskog života, između ostalog.
S kritičnim problemima sa klimatskim promenama i drugim ekološkim pretnjama koje su u poslednjih nekoliko meseci u centru pažnje, ova boja i njena povezanost sa prirodom se smatraju posebno relevantnim, pogotovo ako znamo da su neke vrste korala navedene kao “ugrožene” u Zakonu o ugroženim vrstama.
https://www.instagram.com/p/BrEIBoIng9b/
Što se ženske mode tiče, stvar je jasna – mahom će to biti duge suknje, lepršave letnje haljine i nakit napravljen od kamenčića i perli.
Muškarci ovu boju mogu da iznesu baš šmekerski, i to kroz karirane košulje, letnje pantalone (što da ne, naročito uz mokasine i lanenu košulju) i naravno kravate/leptir mašne.
Ova boja će naročito prijati onima koji žele da preurede svoj dom – dovoljno je samo nekoliko detalja i on će odisati toplom i zdravom energijom.
https://www.instagram.com/p/BrEMF_IAxrK/
Izbor koralne boje, kao glavne boje za 2019. godinu, delimično se nadovezuje na prošlogodišnji, kada je izabrana 18-3838 Ultra Violet (inače, zaštitna boja našeg portala Moodiranje), koja se tumači kao omaž velikom umetniku Prinsu i potreba za usaglašavanjem i tolerancijom među oponentima.
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2025. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ