fbpx
Naslovna » Karijera i biznis » Ova 2 pitanja na razgovoru za posao razotkriće firme od kojih NEĆEŠ MOĆI DA MRDNEŠ

Ova 2 pitanja na razgovoru za posao razotkriće firme od kojih NEĆEŠ MOĆI DA MRDNEŠ

Poslednjih godina slušamo o “employer branding”, što je, ništa drugo do reputacija poslodavca. Novi naziv za istu stvar, koji donosi i nove “fensi” termine.

Dopunjeno: 24. 11. 2023.

Jedan od njih je “Work-Life Balance” koji se sve ćešće pominje kroz različite kontekste, a zapravo se svodi na jedno: imaš li privatni život i mir nakon što završiš sa poslom. S obzirom da poslodavac svakako neće transparentno priznati da očekuje od tebe da žrtvuješ svoje vanradno vreme zarad korporativnih interesa, na tebi je da to sam proceniš.

No, pre samog razgovora, važno je da imaš svest o tome šta je za tebe balans između poslovnog i privatnog. To, na primer, može biti:

  • mogućnost da izađeš s posla zbog neodložne obaveze (dokumenta, pregledi, deca, ispiti…)
  • mogućnost da menjaš smene, ukoliko se radi po smenama
  • mogućnost rada od kuće
  • bez uznemiravanja na mejl ili telefon tokom vikenda, praznika, u kasnim večernjim satima
  • ne želim dodatne obaveze koje nisu plaćene

#1 Kroz pitanja o korporativnoj kulturi saznaj imaju li nameru da ti vade krv na slamčicu

Prvo važno pitanje odnosi se na fleksibilnost i dobrostanje. Ako pitate: “Koja je vaša politika u vezi sa fleksibilnošću rada ili radom na daljinu?” kompanija koja zaista ulaže (u zdravu ravnotežu između posla i privatnog života) će još kako imati šta da navede, smatra Meri Abaj, predsednica konsultantske kompanije za razvoj liderstva Careerstone Group i autorka knjige “Upravljanje prema gore”.

Slično tome, pitanje “Da li vaši zaposleni obično iskoriste sve dane godišnjeg odmora” može pružiti još neke uvide, primera radi, imaju li zaposleni uopšte mogućnost da iskoriste sve dane (ili još gore, uzimaju dane odmora za prilike kao što su slava, dečiji rođendani, smrtni slučaj i slično).

Ako želiš izbeći direktno pitanje o politici kompanije, umesto toga možete razgovarati o izgaranju na poslu. Abaj predlože da kažeš nešto poput: “Znam da je izgaranje na poslu veliki problem u mnogim organizacijama. Da li preduzimate neke mere to sprečite kod svojih zaposlenih?”

Informacije na veb-sajtu kompanije takođe mogu biti polazna tačka za postavljanje pitanja. Na taj način, “će zvučati kao da ste motivisani kompanijskim vrednostima, umesto da zvučite sebično”, rekla je Rozen.

Na primer, možeš reći: “Videh na sajtu da nudite FitPass i mislim da je to neverovatno! Kako su zaposleni reagovali? Koriste li tu fantastičnu mogućnost?”

#2 “Da vidimo kako se snalazite s prioritetima i time menadžmentom”

Budimo realni, poslovno okruženje nije i ne treba da bude Diznilend u kome će neko da ispunjava tvoje prohteve i gleda da ti bude prijatno i lagodno, daleko od toga. Nagomilan posao, kratki rokovi, veliki projekti su normalne pojave i nešto što se dešava u gotovo svakom poslovnom okruženju. Ono što je pravo pitanje ovde je: kako se menadžer ili osoba koja je tebi direktno nadređena nosi sa tim.

“Vidim da ste prilično uspešni, jer imate puno posla. Kako određujete prioritete kada ima baš dosta toga da se uradi, šta radite da ljudi ne budu preopterećeni?”

Odgovor na ovo pitanje pokazuje da li je politika firme da nadređena osoba aktivno pokušava da pomogne članovima tima kada zaostaju sa poslom. Šefove koji nemaju plan i odgovaraju nekom verzijom “trudimo se da se snađemo” je briga da li ćeš sagoreti, rekla je Abaj.

“Treba da čuješ da žele da znaju kada ste preopterećeni i da su tu da vam pruže podršku”, rekla je. “Obavezno čujte od njih neku vrstu priznanja da je njihov posao da spreče da se to dogodi vama.”

Ništa bez istraživačkog rada

“Najbolji način da zaista saznate istinu je da pronađete nekoga ko tamo radi ili je radio”, smatra Abaj.

Čak i nepoznati ljudi obično su voljni pomoći nekome da izbegne rad u noćnoj mori od kompanije.

Abaj savetuj da ako već ne poznaješ zaposlenog, možeš mu direktno poslati poruku na LinkedInu sa formulacijom poput: “Trenutno se prijavljujem za posao u korporaciji X, Y, Z i voleo/la bih da saznam neke interne informacije o kulturi tamo. Konkretno, kako biste opisali balans između posla i privatnog života?”

Takođe, možeš potražiti informacije o poslodavcu na sajtovima za recenzije poput Ogledalo firme kako biste doneli što razumniju odluku, sve dok shvatite da informacije mogu biti iskrivljene zbog negativnih komentara bivših zaposlenih, rekla je Rosen. “Ali ako primetite neki obrazac, to ponekad može ukazivati na nešto o tome kako je raditi tamo”, dodala je.

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Moodiranje newsletter

    nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

    Dopašće vam se još:

    Bonžur bičizzz: A ko će nas “normalne” da zaštiti?

    Da nas posmatra neko sa strane, tačno bi pomislio da je Srbija raj za "ugrožene vrste" i "manjine". Ajde čik…

    (Ne)Zaboravljene boemske legende

    Jedan od razloga zašto se odlazak u kafanu pretvorio u kliše je taj, što su mnoge, izvorno boemske pesme prilično…

    Devedesete? Pali, bre!

    S obzirom da sam novinarstvom, i to onim muzičkim, u Srbiji & Beogradu, počeo da se bavim upravo početkom devedesetih,…

    7 razloga zbog kojih deluješ kao sirotinja, iako to nisi

    Zamislimo situaciju da si bankar koji radi na odeljenju kredita. Dolazi ti čovek koji želi da podigne kredit za svoj…
    MOODIRANJE

    © 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ