Industrija događaja jedna je od onih koje su iako među najstarijima, ujedno i u velikom uzlazu. Potreba za udruživanjem ljudi iz najrazličitijih razloga kao da je u periodu izolacije doživela svoju renesansu. Danas, više nego ikada pre, svima su nam dostupna brojna znanja, kreatori sadržaja dele nebrojena iskustva, a sve to je manje više besplatno. […]
Dopunjeno: 24. 11. 2023.
Industrija događaja jedna je od onih koje su iako među najstarijima, ujedno i u velikom uzlazu. Potreba za udruživanjem ljudi iz najrazličitijih razloga kao da je u periodu izolacije doživela svoju renesansu. Danas, više nego ikada pre, svima su nam dostupna brojna znanja, kreatori sadržaja dele nebrojena iskustva, a sve to je manje više besplatno. neformalno obrazovanje, kursevi, elektronske knjige i materijali, video snimci i događaji uživo samo su neki od već uobičajenih vidova interakcije putem mreža i na internetu. Može se reći da smo zakoračili odavno u industrijsku revoluciju 4.0, a šta to znači za industriju događaja i koliko će se ona tehnološko-tehničkim mogućnostima menjati, biće reči na tribini koja se organizuje na Univerzitetu za poslovne studije u Banjoj Luci.
Pre svega, da pojasnimo zašto je ova tema važna.
Događaj je stvar koja se dešava ili se dešava, posebno važna, bilo da je u pitanju neki važni politički događaj, sportska manifestacija, planirana javna ili društvena prilika. Događaji se dele na specijalne, mega i hallmark događaje, a njihova važnost nije samo u ekonomskom, već i sociološkom, pa i egzistencijalnom domenu društvenog delovanja.
Trendovi koji će obeležiti industriju događaja, jasni su i konkretni.
U poslednjih par godina, interesovanje za tehničke aspekte i organizaciju hibridnih događaja se utrostručila. Ovo je i važna sociološka pojava jer sada recimo jedna mama koju interesuje određena tema, a ne može da ostavi dete, može da stavi laptop na površinu kvarcne radne ploce dok sprema bebi kašice i prati neki događaj koji joj može pomoći u poslu, doneti neke relevantne informacije ili usavršavanje.
Hibridni događaji omogućavaju fleksibilnost i doseg virtuelnog događaja, ali povezivanje i angažovanost u slučaju kada je tu standardna publika uživo.
Ne postoji ograničenje za broj virtuelnih učesnika koji mogu da dobiju pristup onlajn događaju. Tako su na ovaj način onlajn događaji postali oblik masovne komunikacije srodan PR-u.
Nakon što je industrija događaja pretrpela gubitak od 30 milijardi dolara u početnim fazama pandemije, mnogi profesionalci za organizaciju događaja se bore da pronađu sredstva za organizovanje velikih događaja. Ukratko, smanjeni događaji su izvodljiviji i predstavljaju manji finansijski rizik za mnoge menadžere događaja, te ne čudi što će ovo biti najverovatniji trend u narednom neodređenom broju godina.
Velike kompanije su u prošlosti obično održavale jednu godišnju konferenciju ili događaj. Sada kada su manji virtuelni događaji sve češći, događaji se mogu postavljati češće. A razgovori koje pokreću mogu se nastaviti online i u godinama koje dolaze, brišući granicu između jednog „događaja” i sledećeg.
U anketi, 71% profesionalaca za planiranje događaja reklo je da žele da nauče da razviju svoje veštine u dizajniranju događaja uživo u fizičkim okruženjima posle COVID-19 sa strožim higijenskim standardima, ali i da se obuče u kreiranju događaja online. Ovaj jaz u veštinama koje postoje i koje će biti neophodne u budućnosti nadoknađuju se neformalnim obrazovanjem.
Kako 68% marketinških stručnjaka veruje da je teže obezbediti mogućnosti umrežavanja u virtuelnom svetu, jedinstvena vrednost događaja sada su ljudi koje srećete i stvari koje možete da iskusite bilo lično, bilo online. U anketi kojom su obuhvaćeni planeri događaja iz februara 2021. godine, 66% je reklo da treba da nauče da dizajniraju digitalna iskustva događaja kako bi se pripremili za profesionalni uspeh u budućnosti. ovim je upravo važnost svih incijativa i brzog deljenja znanja među stručnjacima i profesionalnim menadžerima postala još važnija. To je takođe motivacija iza pomenutog događaja koja obuhvata upravo takve stručnjake i jeste da se studenti, ali i šira publika inspirišu i informišu o potencijalnim rešenjima i aktuelnim trendovima u ovoj inače veoma diverzifikovanoj i atraktivnoj industriji – industriji event menadžmenta.
Period krize i pandemije stvorio je brojne izazove i probleme u mnogim sferama života i rada globalno. Jedna od posebno pogođenih, iako do 2020. i jedna od najbrže rastućih grana industrije, jeste event industrija odnosno industrija organizovanja događaja.
Ekonomske i egzistencijalne posledice pogodile su skoro sve sfere klasične konceptualizacije događaja, od festivala, preko sportskih manifestacija, kulturno-umetničkih programa, kao i događaje popularne kulture. Turizam, čitav HoReCa sektor, posebno su pogođeni krizom koja je donela brojne nove izazove za menadžere u regionu i svetu, ali i sve nas lično. Novi koncepti upravljanja događajima postali su neophodni, a agilni menadžment imperativ. Organizacije su morale da reaguju brzo, adekvatno i na neki način se prilagode novonastaloj situaciji i uslovima.
Upravo zato, Univerzitet za poslovne studije, kao ustanova koja koristi savremene metode realizaciјe procesa nastave usmerene na sticanje kvalitetnih naučnih saznanja i veština koje dovode do sticanja kompetentnosti studenata za obavljenje složenih poslova u istraživanju, ali i praksi, smatrao je relevantnim da se ovoj opširnoj tematici posveti veća pažnja i tako je nastala tribina “Savremena organizacija događaja: izazovi i prilike u event industriji”. Pored toga što će se baviti najboljim praksama generalno, poseban osvrt biće na veštine i kapacitete neophodne za adaptaciju strategija rukovođenja događajim u najraznolikijim uslovima.
Učesnici koji aktivno kreiraju uspešne događaje u regionu danas donose praktična znanja koja će podeliti sa prisutnima, kao i putem društvenih mreža i naloga. Na tribini će biti reči o iskustvima iz BiH, Srbije, Crne Gore, Bugarske, itd. Cilj ove tribine jeste pre svega motivacija svih, mladih i aktivnih, zainteresovanih članova zajednice da se upoznaju sa modernim i aktuelnim trendovima u različitim sferama menadžmenta događaja. Biće reči o menadžmentu, edukaciji generalno, sportu, diplomatiji, umetnosti, pop kulturi, gejming industriji i sajmovima, ali prisutni govornici iznad svega donose jedno veliko iskustvo i inspiraciju. Kreatori u zajednicama su ti koji imaju moć da pospešuju kvalitet života i stvaraju relevantne i atraktivne sadržaje za sve nas. Ova tribina koja je kreirana u sklopu predmeta Upravljanje događaja na UPS-u je ne samo dodatak nastavi, već poziv svima koje zanima unapređenje života u lokalnim zajednicama da pronađu ideje i praktične savete za buduće uspehe. Jedino zajedno možemo doneti promene u svet oko nas, a sa akademske strane, pored teorije, uvek je izuzetno dragocena praksa.
Kada: 21.12.2021.
Vreme: 17 časova
Mesto: Informatička sala 2, Univerzitet za poslovne studije, Jovana Dučića 23a, 78 000 Banja Luka
Moderator:
doc. dr Marija Todorović (UPS, LifeLong Association, Aska-Media)
Učesnici:
Vladimir Selec, Banja Luka maraton
Bojana Lekić, Američki kutak Banja Luka
Tea Đorđević Direktor Akademije Operosa Opera festivala SRB/CG
Boško Đorđević, Programski direktor GamesCon Festivala, Beograd SRB
Dragan Moconja, Rock Simfonija Banja Luka
Relevantni linkovi:
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2024. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ