fbpx
Saturday, December 3, 2022

NAJČITANIJE

MagazinDuh i telo3 stvari koje će vam pomoći da izbegnete glavobolje u trudnoći

3 stvari koje će vam pomoći da izbegnete glavobolje u trudnoći

Čini vam se da su sve trudnice prelepe, da sijaju, zrače nekom energijom kojom mogu da otope i santu leda, dok se sa druge strane vas muče stalne glavobolje i nije vam ni do čega?

Ukoliko je tako, ne očajavajte. Trudnoća je period u kojem je važno da vodite računa o sebi, da sebi ugodite, prošetate. Vaše lokacije bi trebalo da budu brojni parkovi, restorani, uz oprez i bazeni, otvoreni prostori i uopšte inspirativna mesta. Stanje duha jednako utiče na trudnoću kao i stanje tela. Briga je poslednja stvar koja vam treba, a posebno posledične glavobolje. Umesto toga probajte da uradite neku od tri stvari koje su meni pomogle da se izborim sa glavoboljama u trudnoći.

3 saveta za sprečavanje glavobolje u trudnoći

Nemaju sve trudnice problema sa glavoboljama u trudnoći. Glavobolje su delom i genetski predisponirane. Oni koje muče glavobolje, znaju koja je cena za njih i njihovo okruženje. Možda vam pomogne moje iskustvo, a evo tri važna faktora koja su za mene predstavljala način da se sa glavoboljama izborim dovoljno da mogu da zapravo uživam u svojoj trudnoći i životu.

1. Potrudite se da spavate dovoljno

Woman sleeping
San je osnova dobrog zdravlja

Kada su meni to savetovali, na prvu loptu sam odbijala da nedostatak sna uopšte razmatram kao mogući uzrok mojih čestih glavobolja u toku trudnoće. Međutim, kako je vreme odmicalo i bolovi poslajali nepodnošljivi, odlučila sam da dobro analiziram svoje navike i probam da ispravim sve ono što bi moglo da dovede do bilo kakvog poboljšanja mog stanja. Počela sam naravno od spavanja, jer mi je oduvek bilo jako teško da legnem na vreme – uvek nešto iskrsne – još jedno poglavlje knjige koju trenutno čitam, još samo par minuta filma ili serije koji se pretvore u sate – i ja ujutru tražim po internetu najbolji korektor za sakrivanje mojih astronomskih podočnjaka kako bih pregurala dan.

Odlučila sam da iskorenim tu lošu naviku i počela sa uvođenjem večernjih rituala koji bi me polako uvodili u pripremu za spavanje. Šolja toplog čaja od kamilice, topla kupka i maska za stopala su postali moj sveti gral. Posle nekog vremena nisam više navijala alarm i čak sam počela da se budim naspavana i odmorna, a samim tim sam bila i manje nervozna tokom dana i moje glavobolje su polako postale sve ređe.

2. Pijte dosta vode

Žena pije cašu vode
Hidrirajte se što više

Verovatno vam ovo deluje kao najgluplji savet koji neko može da vam da, ali pre nego što me osudite razmislite koliko vode dnevno vi u stvari popijete. I pritom nemojte računati kafu, sokove, čajeve ili bilo kakve druge napitke – samo vodu.

Znate da oko ⅔ ljudskog tela čini voda, pa je samim tim jako važno da unosite dovoljne količine vode kako biste omogućili svom organizmu da funkcioniše normalno. Posmatrajte to ovako: kada postoji problem sa vašim automobilom upali se signalna lampica koja vas obaveštava da je potrebno da posetite servis i rešite problem.  Kada malo bolje razmislite videćete da i ljudsko telo funkcioniše na sličan način: kada postoji problem, naš organizam nam šalje signal da problem postoji, samo što umesto lampica mi osećamo glavobolju, zubobolju, vidimo promene na kosi, koži ili noktima.

Postarajte se da na svakih 25 kg telesne mase pijete 1 litar vode na dan, što bi u prevodu značilo da osoba koja ima 50 kg treba da unese najmanje 2 l vode na dan. Probajte da nosite flašicu svuda sa sobom, da zamolite ukućane da vas povremeno podsete da popijete vodu, ili pak navijte podsetnik na telefonu, i osluškujte svoje telo – nemojte čekati da ožednite.

3. Izbegavajte slatkiše

vafle u obliku srca
Preskočite taj jedan kolačić

Uh znam, mnogo je lakše ovo reći nego uraditi!

Ja sam oduvek smatrala da moja zavisnost od slatkiša nije ništa strašno – pa svako ima neku manu, moja je ta što ne mogu bez slatkiša. Međutim, baš kada su moje glavobolje u trudnoći postale nepodnošljive, otkrila sam i da mi velika količina slatkiša uopšte ne prija već da kod mene slatkiši izazivaju suprotan efekat – osećam se lepo dok ih jedem ali brzo posle toga počnem da osećam glad i bol u glavi. Tako sam odlučila da probam da prvo smanjim unos slatkiša, a onda kada sam videla da je to dalo pozitvne rezultate sam skoro u potpunosti izbacila slatkiše iz ishrane. Rezultati su brzo bili vidljivi – moje glavobolje su se proredile i postajale su sve blaže.

E sad, lako je reći ali teško učiniti jeste istina kada su slatkiši u pitanju. Ja sam primenjivala sledeću taktiku – kad god bih osetila potrebu za slatkišima popila bih čašu vode, i sela i razmislila šta ću dobro uneti za sebe i bebu u svoj organizam ako sada pojedem npr. čokoladu. Ubrzo bi želja za slatkišima prošla i ja bih se osećala dobro jer sam uradila dobru stvar za sebe i bebu.

Naposletku, trudnoća je period u kome je najvažnije da osluškujete svoje telo i ugađate sebi. Koliko god da griže savesti osećate zato što ste pozvani na proslavu rođendana, a najradije biste ležali i odmarali uz omiljenu knjigu ili seriju, ugodite sebi i ostanite kod kuće ukoliko je to ono što vam je potrebno. Iskoristite period trudnoće da napunite baterije, da se naspavate, oslobodite svih nepotrebnih stresova i propremite za novo poglavlje koje tek dolazi.

Autor: Milica Radojičić

 

 

OSTAVI KOMENTAR

Uneti komentar
Uneti ime ovde

Dopašće ti se i ovo:

Zaprati @moodiranje.rs na Instaću :)

RANDOM STUFF:

spot_img