Oh, ovde nema skandala. jer to je Cartier. On ne diže buku i voli minimalizam.
Dopunjeno: 08. 01. 2025.
To je tip koji na sebi nema nijedan istaknut brend, a onda zabljesne komad koji govori koliko je “težak”. To je devojka koja se ne trudi da se dopadne niti dodvorava, jer joj se iz pogleda vidi da je visoka klasa. Cartier nije nakinđuren niti pretrpan. On je svedenost i iskra lagodnosti. Jer, toliko ti ide dobro u životu da imaš na sebi nešto što većina ljudi ne može da priušti. Da, Cartier je pomalo nadmen. U svom izrazu nije pretenciozan, mada jasno stavlja do znanja da je “samo za odabrane”. Da, pomalo i misteriozan.
To i ne čudi s obzirom na to da pripada brend arhetipu Vladara (The Ruler) koji simbolizuje moć, luksuz, prestiž i kontrolu. Arhetip Vladara odnosi se na brendove koji teže da budu autoritet u svojoj industriji, stvarajući proizvode koji odišu vrhunskim kvalitetom i statusom.
Priča o Cartieru traje već više od 175 godina i svedoči o inovacijama, kreativnosti i strateškom širenju koje su ovu porodičnu radnju pretvorile u globalnog giganta luksuza.
Sve je počelo 1847. godine kada je mladi Parižanin Luj Fransoa Kartije (Louis-François Cartier) preuzeo skromnu časovničarsku radnju svog mentora Adolfa Pikarda (Adolphe Picard). Kartije je bio odlučan da od male radnje stvori uspešan posao, a prilika mu se ukazala tokom političkih nemira u Parizu 1871. godine. Dok su aristokrate bežale iz grada, prodavale su svoje dragocenosti, a Kartije je znao kako da to iskoristi. Kupovao je vrhunski nakit po niskim cenama, postavljajući temelje za budući uspeh.
Kada se u posao uključio Kartijeov sin Alfred, luksuzni imidž brenda dodatno je ojačan. Alfred je imao izuzetan poslovni instinkt i uspeo je da podigne ugled Cartiera na viši nivo, učinivši ga omiljenim među evropskom elitom.
Tri Alfredova sina – Luj, Pjer i Žak – odigrala su ključnu ulogu u globalnom širenju brenda. Prepoznali su potrebu da Cartier izađe iz Pariza i primenili strategiju „podeli i osvoji“. Pjer je 1909. otvorio radnju u Njujorku na Petoj aveniji, dok je Žak otvorio prodavnicu u Londonu. Luj je ostao u Parizu i upravljao centralom.
Ovo internacionalno širenje donelo je prestižne porudžbine, uključujući narudžbinu kralja Edvarda VII za 27 tijara povodom njegove krunisanja 1902. godine. Cartier je 1904. predstavio Santos de Cartier ručni sat, kreiran za pilota Alberta Santos-Dumonta, čime je brend zakoračio u svet luksuznih satova. Do 1917. godine, Cartier je lansirao kultni Tank sat, inspirisan gusenicama tenkova iz Prvog svetskog rata.
Dve decenije nakon Prvog svetskog rata bile su obeležene nekim od najslavnijih Cartier kreacija. Trinity prsten, predstavljen 1924. godine, postao je instant klasik sa tri isprepletena prstena od žutog, roze i belog zlata, simbolizujući ljubav, prijateljstvo i vernost. Tutti Frutti kolekcija, lansirana 1925. godine, donela je narukvice ukrašene retkim dragim kamenjem.
Luj Kartije je insistirao na savršenstvu i svaki komad koji nije ispunjavao njegove visoke standarde elegancije bio je odbačen. Klijenti Cartiera postali su Rokfeleri, Morgani i druge uticajne porodice, čime je brend učvrstio svoju poziciju na vrhu luksuznog tržišta.
Nakon smrti Luja i Žaka Kartijea 1942. godine, Pjer je preuzeo kompaniju do svoje smrti 1964. Bez naslednika koji bi preuzeli biznis, Cartier je prodat i podeljen na različite vlasnike. Ipak, Cartier je ostao lider u industriji nakita.
Robert Hok (Robert Hocq), heroj francuskog pokreta otpora, započeo je 1972. godine ponovno ujedinjavanje Cartier filijala. Pod njegovim vođstvom lansirana je linija „Les Must de Cartier“, uvodeći pristupačne luksuzne proizvode dostupne široj publici.
Cartier je nastavio da cveta tokom 1980-ih pod vođstvom Alena Dominika Perina (Alain-Dominique Perrin). Uvedene su nove kolekcije, a osnovana je i Fondacija Cartier za savremenu umetnost. Godine 2012. Cartier je prešao u vlasništvo porodice Rupert iz Južne Afrike.
Zanimljivo je da ova kompanija takoreći nema skandale iza sebe, jer im to ne dozvoljava tradicija od skoro 200 godina i prestižni imidž koji su toliko brižljivo gradili. Mada, zanimljivo je pomenuti da je u martu 2022. Cartier je podneo tužbu protiv kompanije Tiffany & Co., optužujući je za krađu poslovnih tajni vezanih za njihovu “High Jewelry” kolekciju. Prema navodima, Tiffany je angažovao bivšeg zaposlenog Cartiera kako bi pribavio poverljive informacije. Slučaj je rešen nagodbom u februaru 2023. godine.
Kraljevske ličnosti:
Filmske i muzičke zvezde:
Modne ikone:
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2025. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ