fbpx

Da li mašine preuzimaju sve na primeru Mazda automobila

Mazda je glavni proizvođač automobila koji je postao pravi sinonim za uživanje vozača. Kompanija se brine da svaki njen automobil bude zapažen, a entuzijasti automobilske industrije tome aplaudiraju.

Ali održavanje te reputacije u svetu drastičnih promena – uključujući stvari kao što su električni pogonski sklopove, automatizacija i kupci koji su pre zainteresovani za povezivanje pametnih telefona i auta nego čoveka i mašine – teško je, ali to je danas stvarnost.

Više o putu kojim će Mazda krenuti u budućnosti, pričao je generalni direktor Mazda North Operationsa – Masahirom Moroom.

Govoreći o tome koje će biti angažovanje vozača u vožnji budućnosti i novim trendovima na tržištu 21. veka, Masahiro Moro kaže: “Mazda će i dalje pružati fantastično iskustvo vožnje kroz naše proizvode, bez obzira na pogonski sklop, uključujući budući EV. Imamo vrlo jasnu razlikujuću filozofiju dok proizvodimo naše proizvode, koje nazivamo ljudskocentričnim pristupom ili ljudskom usredsređenošću, koja ljude stavlja na prvo mesto – verujući u sposobnost čoveka da vozi. Mi se ne oslanjamo 100% na tehnologiju i mašinu. Vozač uvek može da preuzme kontrolu nad automobilom.”

Ovo zvuči kao scenario nekog sci-fi filma u kojem (za sada) još uvek ljudi imaju izbor u kojoj meri će vožnju vršiti samostalno, a koliko će je prepuštati mašini koja je u pitanju.

To je filozofija. A da bi se to dogodilo, svaka nova autonomna tehnologija je tu da pomogne i podrži to da se vozaču pruži samopouzdanje da zaista uživa u vožnji. Na primer, tehnologija autonomne vožnje je jedna stvar, ali kako će ona biti primenjena je nešto sasvim drugo.

Znači, nismo još došli dotle da se koncept automobila menja u takvoj meri da recimo volan bude postavljen negde drugde, tako da se može uživati u čitanju knjiga i ispijanju kafe. To nije za sada pristup auto industrije, pa ni Mazde. Njihov pristup je uočavanje vozačke situacije i ako nešto pođe po zlu, sistem će prevladati da bi se osigurala sigurnost. Mazda smatra da će na ovaj način koristiti tehnologiju za pomoć i podršku vozaču. Mnoge auto marke tretiraju svoje automobile kao neku vrstu potpore za vozača ili suvozača, tako da se automobili sa svojim novim odlikama doživljavaju vrlo prirodno i nadilaze ono što ljudi mogu.

Budućnost koja neminovno dolazi

U prošlosti, da bi ljudi išli brže nego što jesu mogli, koristili su konje. Tada je jahanje konja postalo ono što je vožnja automobila danas. Konj i jahač imali su emotivnu vezu. U Mazdi ovu vezu nazivaju “Jinba ittai” ili “konj i jahač kao jedno“. Automobili mogu da budu moderni konji, gde možete da imate emocionalnu povezanost, s tim što lečenje konja nije bilo jednostavno kao recimo Mazda servis.

A sa najnovijom tehnologijom, postaje i ostvarivanje ove konekcije moguće. Budućnost će doneti nešto što deluje kao da je topla, emocionalna veza između čoveka i mašine.

Iako je to samo mašina, ona će komunicirati kao da je to vaš ljubimac. Mnogi tehnološki osvešćeni kupci daju imena svojim vozilima.

Ekološki ugao noviteta automobilske industrije

SkyActivX tehnologija ostaje jedinstvena tehnologija. Ovo je drugačiji način da se pristupi brizi o životnoj sredini. Toyota recimo neprestano ulaže u hibridne tehnologije još od 1997. I na tome su veoma naporno radili. A Mazda je veoma naporno radila na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ovo je drugačiji pristup. Upravo je lansiran SkyActivX na evropsko tržište, da bi se odredila reakcija tržišta i izmerila usaglašenost sa C02. Zbog oštre regulacije CO2, fokus je prvo na rešavanju problema za evropsko tržište. Ovo deluje kao da u svemu, pa i u opštem boljitku planete, ultimativno se pita potrošač, no to što se uveliko radi na tome da se usaglase opcije i užitak, sa jednim ekološki pozitivnim stavom od strane automobilskih industrija i kompanija kao što je Mazda, zvuči ipak pomalo obećavajuće.

Kompromis je moguć bez žrtvovanja suštine, a to je da su nam automobili za sada i dalje neophodni, ali da mora postojati forma koja ne doprinosi sveukupnom zagađenju. A što se tiče uplitanja tehnologije i veštačke inteligencije, deluje da smo daleko od kataklizmičkih prognoza. Za sad.

Komentari