fbpx

Električni automobili: Najveće vrline i samo dve mane

Električni automobili su danas daleko popularniji nego što su bili kada su tek osmišljeni. Njihova prodaja doživljava rast najviše zbog ekoloških razloga.

0

Nafta je jedan od najvećih zagađivača životne sredine, pa je iz tog razloga sve veća tendencija da su umesto dizela i benzinca sve traženiji hibridni i električni automobili. Kod nas i dalje na ulicama ne možete videti puno ovakvih primeraka automobila, ali je činjenica da se sve više koriste, pa će taj trend stići i kod nas. Najviše se prodaju u Kini, gde su čak i jeftiniji od automobila sa dizel motorom, posle toga se najviše koriste u Americi, pa u Evropi. Hajde da vidimo koje su to sve mane, a koje vrline ovih automobila.

Razlozi zašto treba razmišljati o kupovini električnih automobila

električni aaautomobili

1) Ne ispuštaju gasove u atmosferu

Prvi i glavni razlog zbog koji se mnogi odlučuju da kupe ovakav automobil jeste činjenica da ne zagađuje životnu sredinu. U odnosu na svoju površinu i broj stanovnika Srbija je država koja ima prilično loš vazduh, pa bismo morali razmisliti o velikom zagađenju i zbog nas i zbog zdravlja naše dece.

Gasovi iz automobila su jedni od glavnih zagađivača ozonskog omotača, što je direktno uticalo na stvaranje efekta staklene bašte, a predviđa se da će globalno zagrevanje tek u budućnosti imati prilično velike posledice na planetu Zemlju.

Upravo zato se moderne tehnologije sve više okreću ka ekologiji i ka obnovljivim izvorima energije. To su projekti i tehnologije koji tek trebaju da zažive i tehnologije koje i dalje treba unaprediti, ali koji će zasigurno u svetu postati dobar deo izvora električne struje.

Stanje je sada takvo da eletrični automobili iako ne ispuštaju gasove, energiju dobijaju iz termo eletktrana, koje su jeftin izvor energije, ali ujedno i veliki zagađivači.

2) Punjenje automobila se ne plaća, za razliku od benzina

Da, istina je da kod nas i dalje možete besplatno puniti automobil u javnim i privatnim garažama, što dođe ogromna ušteda na godišnjem nivou. Zato i treba razmisliti o kupovini ovakvog automobila, jer vozila koja rade na dizel ili benzin zahtevaju prilično često dopunjavanje i samim tim troše dosta novca.

U ostatku sveta gde ima više električnih automobila, punjenje se plaća, ali u svakom slučaju je to dosta jeftinije od novca koji dajete na gorivo. Jeste da su ovi automobili skupi, ali su isplativi na duže staze i sami se isplate kroz nekoliko godina korišćenja ako ih intenzivno koristite.

3) Veoma su tihi

Hibridni i električni automobili su toliko tihi da se od proizvođača u Americi traži da automobil naprave bučnijim upravo zbog bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju, a naročito pešaka i biciklista.

Nečujan motor je jedna od prvih stvari koju ćete primetiti kod električnih automobila. Ova vest vas može radovati naročito ako živite u većim gradovima gde su ulice bučne i gde ima mnogo saobraćaja. Zamislite budućnost gde su svi automobili tihi, veoma neobično, pa čak i nezamislivo, zar ne?

Mane električnih automobila

1) Preskupi za naš standard

Najveći razlog zbog kog se na našim ulicama i dalje retko viđa električni automobil jeste njihova prilično visoka cena za naše standarde. Najjeftiniji smart modeli koštaju oko 25 000 evra, a automobili sa 170 konjskih snaga imaju skoro duplo veću cenu.

U Kini gde se mnogo više koriste i gde postoje državne subvencije na ove automobile su mnogo jeftiniji i isplativiji. Nažalost, njihova vrednost u svetu i dalje nije dovoljno opala da je može priuštiti prosečno stanovništvo.

No, kako će nafte biti sve manje, svet se polako kreće ka električnim automobilima. Njihova tehnologija će biti još više unapređena, potražnja će porasti pa će samim tim i postati jeftiniji.

2) Mala kilometraža po punjenju

Pojedini električni automobili mogu sa jednim punjenjem preći svega 80 kilometara. To može biti ok za kratku vožnju po gradu, ali za neki veći put nikako. Uz to, u zavisnosti od vrste automobila trebaće im dosta vremena i da se napune, a nije baš da možete na svakom koraku naići na stanice gde je to omogućeno.

Dakle, put sa električnim automobilom jeste moguć, ali treba biti prilično dobro organizovan. Skuplji i bolji modeli mogu preći preko 250 kilometra po jednom punjenju, a vreme punjenja varira od same punionice, od pola sata do dva, tri sata.

Sve stanice za punjenje možete naći na aplikaciji Plugshare. Tih mesta, zapravo, ima više nego što ste očekivali, u Beogradu ih ima preko 400, ali to je i dalje malo u odnosu na Amsterdam, koji ima oko 2500 punionica i gde skoro svi stanovnici voze električne automobile, a dizel je zabranjen u centru za automobile stare preko 10 godina.

Dakle, kilometraža po punjenju neće biti problem u trenutku kada naša država postepeno krene da se prilagođava ovom novom trendu koji polako osvaja čitav svet.

Pojedine rent a car agencije su se potrudile da modernizuju svoj vozni park, pa u njihovoj ponudi možete naći bar jedan hibridan ili električni automobil. Kako dosta stranaca koristi usluge rent a cara u Beogradu, a oni su navikli na ovu novu vrstu automobila, nesumnjivo je da će ih ubrzo biti u svakom voznom parku.

Komentari