fbpx
Naslovna » Karijera i biznis » “I znanje i kampanje”: Trodnevni trening s Google ekspertima premašio sva očekivanja

“I znanje i kampanje”: Trodnevni trening s Google ekspertima premašio sva očekivanja

Ovog vikenda u Beogradskoj poslovnoj školi održan je dugoočekivani trodnevni trening s trojicom najboljih stručnjaka regiona za Google Adwords i Analitiku.

Dopunjeno: 19. 11. 2022.

Ako upitate prosečnog praktikanta digitalnog marketinga da li bi pre za poklon prihvatio 10 000 evra ili znanje Miroslava Varge na raspolaganju, taj bi bez dvoumljenja prihvatio ovo drugo, jer je svestan da je to mnogo vrednije od pomenute svote novca. Stoga i ne čudi što je sala A5 u Beogradskoj poslovnoj školi bila puna ljudi koji su došli da svoje znanje i veštine podgnu za nekoliko stepenika.

1. dan: Zorin Radovančević – Google Analytics u turizmu

Iako je tema inicijalno vezana za turizam, Zorin je otkrio metode korisne za različite oblasti i vrste biznisa.

[bs-quote quote=”Zorin Radovančević je Google Certified trener za Google Analytics. Jedan je od nekolicine Google Tag Manager stručnjaka na svetu, a među 6 Top kontributora za Tag Manager na svetu našao se na osnovu broja i kvaliteta odgovora postavljenih od strane Google korisnika na službenom portalu za Analytics.” style=”default” align=”left” author_name=”Zorin Radovančević” author_job=”Escape Web Solutions” author_avatar=”https://moodiranje.rs/wp-content/uploads/2018/05/zorin.png”][/bs-quote]

Najpre je pokazao osnovne zadatke GA u turizmu, a zatim i kako iskoristiti trend, segmentaciju, transakcije, search, YouTube, images…

Potom je prisutnima, na primerima u realnom vremenu, prikazao kako da pronađu korisne informacije iz Analitike za dobre turističke kampanje, koje metrike su značajne za turističke analize kao i kako da tumače podatke.

Prisutni koji rade u turizmu posebno su se obradovali segmentu posvećenom naprednim opcijama u GA (Search – Availability, Site search, Enhanced Ecommerce, Custom Dimensions i Custom Metrics). Za kraj svog izlaganja ostavio je “poslasticu”: koji podaci u analitici će nam dati ideje za unapređenje poslovanja, čemu služe UTM tagovi i kako ih iskoristiti (da već ne znam ovo svakako bih smatrala najkorisnijim delom predavanja).

  • Osim analitičnosti i postupnosti u izlaganju, Zorina karakteriše sposobnost da vrlo slojevitu materiju razloži na takav način da je jasna, pored onih koji su uveliko “u poslu” i onima na početku.

2. dan: Miroslav Varga – Šta sve možemo preko AdWordsa da postignemo na Display i YouTube

S pravom se najviše očekivalo od drugog dana ovog treninga, što i ne čudi, jer je Varga, osim što je jedan od 24 najboljih Google trenera na svetu, takođe i jedan od najboljih predavača koje ste ikada čuli.

[bs-quote quote=”Miroslav Varga stručnjak za Google AdWords i Google Analytics. Sertifikovani Google trener i jedan od najpriznatijih stručnjaka iz AdWords oblasti na svetu. Ima bogato iskustvo u vođenju kompleksnih kampanja na vrlo konkurentnim tržištima. Najskuplja ključna reč koju je plaćao u kampanjama koje je vodio je bila preko 200 dolara za klik.” style=”default” align=”left” author_name=”Miroslav Varga” author_job=”Escape Web Solutions” author_avatar=”https://moodiranje.rs/wp-content/uploads/2018/05/varga.jpg”][/bs-quote]

Najpre je demonstrirao pravljenje oglasa za display kampanju u AdWords alatu i uvoz gotovih banera, a zatim pokazao razlike između starog i novog naloga, kao i kada treba koristiti koja rešenja.
Na red je došao YouTube i povezivanje sa Adwords nalogom, pravljenje oglasa za YouTube oglašavanje, načini targetiranja i vrste oglasa u video kampanjama.

Segment “povezivanje AdWords i My Business naloga, affiliate location” se nenadano pretvorio u kvalitetnu  debatu, jer su polaznici imali dosta pitanja, na koja su im odgovarali takođe polaznici – koji već imaju iskustva u ovome.

Varga je objasnio ko može da postavi affiliate loation kako koristiti affiliate location u ekstenzijama, a zatim na realnom primeru pokazao pravljenje oglasa u display kampanji na Google My Business nalogu (+ kontrola mogućeg potkradanja u display kampanjama i kako otkriti “uljeza”, te ga “eliminisati”).

Poslednji segment posvetio je korišćenju RMKT (remarketing lista) iz YouTube u ostalim kampanjama, analizi povratnih podataka i šta optimizovati (Automatizacija kampanje), dobrim praksama automatizacije display kampanje i analizi povratnih podataka za Display kampanje, kao i šta optimizovati.

  • Jedino što je nedostajalo je adekvatnija bina, sa jakim reflektorima i scenskim efektima, eventualno uz neko spuštanje s plafona, jer Mik Džeger ovdašnje digitalne scene ne zaslužuje ništa manje od toga.

3. dan: Ivan Rečević – Praktična primena Google Analyticsa u eCommerce

Ivan Rečević je među prvima sa domaće scene stekao svetski ugled, te je više nego poznat domaćoj publici.

[bs-quote quote=”Ivan Rečević CFO i jedan od osnivača konsultantske kuće Gaia Consulting, 15 godina Internet iskustva, 10 godina menadžmenta i vođenja projekata u zemlji i svetu i 3 godine samostalnog poslovanja. Radio je kao konsultant i menadžer u kompaniji Capgemini Outsourcing u Srbiji, IT menadžer Schneider Electrica i kompanije Robert Bosch. Jedan je od osnivača agencije Huge Media. Radi kao finansijski direktor i strateg pri definisanju i kreiranju platformi za klijente. ” style=”default” align=”left” author_name=”Ivan Rečević” author_job=”Huge Media, Gaia Consulting” author_avatar=”https://moodiranje.rs/wp-content/uploads/2018/05/recevic.jpg”][/bs-quote]

Svoje predavanje počeo je time koje sve metrike i dimenzije je neophodno pratiti za kvalitetan izveštaj e-Commerce sajta, zatim kako uočiti probleme i dobre stvari, osvrnuo se na pre analize – provera kvaliteta podataka koji se dobijaju, kao i šta sve može dobiti iz toga.

Potom je objasnio zašto je važno da sajt ima Enhanced Ecommerce Settings i na koje načine to može da se uradi, kao i zašto na sajtu treba da postoji izveštaj Shoping Behavior (i kako ga koristiti za remarketing uz objašnjenje kako se prave RMKT liste).

Ukazao je na razliku u izveštaju Product Performance i Sales Performance i šta je bitno pri njihovom podešavanju i povezivanju sa Analitikom, kao i šta nam govore izveštaji Assisted Conversions i Top Conversion Paths.

 

Za kraj je demonstrirao čemu služi Secondary Dimension i kako pomoću njega možemo da obogatimo izveštaj, šta su Smart Goals i da li ih koristiti, kako Tag Manager olakšava rad u e-Commerce sajtovima uz objašnjenje standardnih tagova. Naravno, osvrnuo se na 3rd party i Facebook pixel tagove.

  • Sveukupna ocena ovog predavanja je – standardno odlično i u skladu s ekspertizom predavača.

Retko koji stručni događaj je dostigao ovaj nivo kvaliteta, jer je agenda ispoštovana maksimalno, prisutni su, osim svega što je u njoj najavljeno, dobili i priliku da porazgovaraju s predavačima, a najsrećniji učesnik je dobio po sat vremena konsultacija sa svakim od njih.

Još jedan od brojnih pozitivnih utisaka s ovog trodnevnog treninga su i profesori Beogradske poslovne škole, koji su iskoristili jedinstvenu priliku da nadgrade svoje znanje i prenesu ga svojim studentima.

Organizator trodnevnog treninga sa Google ekspertima je Sonja Jovović ispred Profy Media, a ukoliko želite da prisustvujete nekom od narednih treninga, prijavite se na mailing listu preko njihovog sajta, ili ih pratite na njihovoj Fejsbuk stranici.

Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Podeli tekst:
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Moodiranje newsletter

    nema spamovanja i gluposti. samo kul stvari. jednom sedmično.

    Dopašće vam se još:

    Škafiškafnjak

    Da li znate šta je “Škafiškafnjak”? Tako je, nemate pojma! KLIKNI i saznaj već jednom.

    Škafiškafnjak je obično reč koja dovodi do psovanja onoga ko vam je postavio da je izgovorite, jer obično ne ide.

    “Intelektualac” – zapravo samo diplomirani primitivac

    Slobodan Jovanović (1869-1958.) je bio naš cenjeni pravnik, istoričar, književnik i političar tadašnje Kraljevine Jugoslavije, čiji je značaj nemerljiv i…

    Srpske antologijske face: Ko su zapravo bili Ludi Nasta, Dragička, Radio Mileva…

    Otkrivamo ko su zapravo Ludi Milojko, Radio Mileva, Dragička, Ludi Nasta...

    Izašao sam u grad i pravio se “Englez”: Šta mislite kako sam se proveo?

    Za ovu priču znao je samo meni blizak krug ljudi. Odlučio sam da je podelim uz upozorenje - ne pokušavaj…
    MOODIRANJE

    © 2011-2024. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ