Da li znate šta je virtuelni asistent? Iskustva poslovnih ljudi koji su postigli visoke ciljeve u svojim sferama poslovanja, jasno pokazuju koliko je važno biti organizovan i posvećen svom poslu. Da li oni znaju neku tajnu koja bi mogla da nam bude korisna? Da li su bili sami na svom putu uspeha? To su najčešće […]
Dopunjeno: 24. 11. 2023.
Da li znate šta je virtuelni asistent?
Iskustva poslovnih ljudi koji su postigli visoke ciljeve u svojim sferama poslovanja, jasno pokazuju koliko je važno biti organizovan i posvećen svom poslu. Da li oni znaju neku tajnu koja bi mogla da nam bude korisna? Da li su bili sami na svom putu uspeha? To su najčešće ljudi koji imaju pozitivan stav, i uglavnom uvek mogu da odvoje vreme za razgovor. Kako im to polazi za rukom? Kroz susrete i razgovore sa jednim brojem tih ljudi imala sam priliku da upoznam i njihove asistente, ili čujem da koriste usluge Virtuelnog Asistenta.
U kojoj meri je saradnja sa Virtuelnim Asistentima podigla nivo poslovanja kod većine ovih preduzetnika? Čini se da su se svi složili oko jednog: angažman remote pomoćnika jedan je od boljih poslovnih poteza za njihov posao, i njih same.
Virtuelni Asistent ili Remote Pomoćnik je osoba koja za nas može da obavlja zadatke kako u online tako i u našem offline poslovanju. Ova osoba je poput tende koja vas i vaš posao štiti od nepogoda, predupređuje probleme i pre svega služi efikasnosti vašeg biznisa. Važno je pre svega da znamo koji su to zadaci nama bitni, a oduzimaju nam mnogo vremena i energije. Druga stvar koja nam je takođe bitna je da smo i sami prošli kroz obavljanje tih zadataka korak po korak, kako bismo mogli korektno da delegiramo asistentu i jasno iskažemo koji je cilj i svrha, kao i šta očekujemo kao rezultat. Često možemo da naiđemo na ljude koji su proaktivni i zapravo nam mogu mnogo pomoći i olakšati rad svojim idejama i predlozima, do kojih možda sami ne bismo došli ili makar ne u datom trenutku, a možda bismo takav savet platili bespotrebno vremenom ili novcem, što je najvažnije da znamo.
Komunikacija, delegiranje poslova, povratne informacije, isporuka završenih zadataka kao i čuvanje svih važnih dokumenata iz saradnje se obavlja putem alata i platformi na internetu.
Za komunikaciju najčešće koriste i predlažu svojim klijentima ove platforme: Zoom, Skype , Slack ili Google Meet. Sve aplikacije se jednostavno instaliraju na uređaje i isto tako koriste. Već tu možemo osetiti prve dobrobiti saradnje, jer nas, ukoliko te ne znamo, Virtuelni Asistent može obučiti kako da koristimo ove korisne alate, što nam može biti važno i kroz saradnju sa našim klijentima. Svesni smo koliko se sve okreće u pravcu online poslovanja.
Upravo zbog vremena smo odlučili da angažujemo pomoćnika, stoga najbolje što nam Virtuelni Asistent može predložiti je neki od Projekt Menadžment alata. Najčešće su u upotrebi Trello i Asana. Ovi alati štede vreme pisanja mejlova, praćenja istih i oslobađaju nas upotrebe više alata u isto vreme, jer kroz rad u njima možemo u potpunosti iskomunicirati sve vezano za poslove. Od našeg delegiranja, kratkog opisa, određivanja satnice za kraj posla, dodavanja raznih formata materijala potrebnih za rad asistenta pa preko odgovora i isporuke poslova asistenta. Najvažnije je što je sve na jednom mestu i što je savršeno organizovano, a to nam u poslu mnogo znači i štedi vreme. Opet da napomenem ukoliko naš biznis ima više zaposlenih, i nismo koristili ove alate, ovo je takođe jedan od benefita da naučimo kako funkcionišu i kako da ih primenimo i u krugu saradnika u našem poslovanju.
Najčeće se kod nas za čuvanje podataka i dokumentacije pripremljene za rad koristi Google Drive. Svaki Google nalog po automatizmu dobija i svoj besplatni memorijski prostor od 15 GB, koji je idealan za razmenu i čuvanje različitih sadržaja i formata fajlova i dokumenata. Svojim izgledom i funkcijama neki alati na G Drive-u veoma podsećaju na alate iz paketa MS Office, što nam odmah olakšava korištenje, ako se uzme u obzir da danas većinom znamo da ih koristimo.
Pored ponuđenih, uvek nam je dostupno upload-ovanje ili preuzimanje gotovih fajlova svih formata sa našeg uređaja na Drive, tako da ono što nam naš Virtuelni asistent završi i postavi na Drive-odmah nam je dostupno ma gde mi bili, važno je samo da imamo pristup internetu, kako bismo mogli pristupati svim fajlovima. I posao završen bez nas i mi mirni i zadovoljni i bez stresa. To nam je cilj.
Naš biznis određuje koji tip posla je primaran kod nas i
koji asistent bi bio odgovarajući za to.
Danas je lako doći do ponude Virtuelnih Asistenata. Pre svega uvek treba računati na dobru i pouzdanu preporuku, a tu su neke od stranica i mreža na kojima ih možemo kontaktirati:
Ono na šta svakako želimo da obratimo pažnju prilikom pronalaženja i angažovanja Virtuelnog Asistenta je navedeno u sledećih nekoliko stavki:
Ukoliko i dalje nismo sigurni šta bismo mogli da delegiramo kao zadatke i da li nam treba ovakva vrsta pomoći, moglo bi da pomogne nešto od navedenog u donošenju odluke kada je u pitanju angažovanje asistenta.
Ako se pronađete u većini sledećih konstatacija, za vas je idealna pomoć remote saradnika:
Jednostavno je, nećemo imati fiksne mesečne troškove za njega, plaćamo samo po učinku. Organizovaće nam gomilu dokumenata, sastanaka, događaja i pripremiti i završiti rešenja potrebna za dalji rad. Obučiće nas da koristimo neke važne alate, što bismo inače morali sami da istražujemo ili platimo obuku za to. Dobićemo neka saznanja do kojih možda ne bismo sami došli, a značajna su za razvoj našeg posla. Razmišljaće u istom pravcu u kojem i sami razmišljamo kada se radi o našem biznisu i napretku. Najvažnije oslobodiće nam vreme da se posvetimo sebi. Virtuelni Asistent je osoba na koju možemo da računamo, ako želimo da neki od važnih zadataka budu završeni dok smo mi posvećeni najvišim ciljevima u poslovanju. Stoga birajmo odgovornu, proaktivnu i posvećenu osobu, i zadržimo je kada je upoznamo. Benefiti ovakve saradnje su višestruki.
(više o poslovanju posle pandemije možete pročitati ovde i ovde)
Autor: Slobodanka Bobana Mijatović
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ