Studije i ankete često rangiraju selidbu kao jedno od najstresnijih iskustava u životu, i svako ko je prošao kroz ovakav dramatičan period koje jedno preseljenje donosi razume zašto. Gubite udobnost i izlazite iz zone komfora u kojoj vam je sve poznato i jasno i, u zavisnosti od toga koliko se daleko selite, menja vam se […]
Dopunjeno: 03. 10. 2022.
Studije i ankete često rangiraju selidbu kao jedno od najstresnijih iskustava u životu, i svako ko je prošao kroz ovakav dramatičan period koje jedno preseljenje donosi razume zašto. Gubite udobnost i izlazite iz zone komfora u kojoj vam je sve poznato i jasno i, u zavisnosti od toga koliko se daleko selite, menja vam se sve. Potrebno je da se naviknete na nove prodavnice prehrambenih proizvoda, otkrijete koji su vam u kraju novi omiljeni restorani, doktori, škole, pa čak i prijatelji. I povrh svega, morate se nositi sa stresom celokupnog procesa, ali i perioda adaptacije daleko nakon što kamioni, ekipe za selidbe, majstori i prijatelji koji možda pomažu odu svojim poslom.
Logistika preseljenja ne mora da bude težak i značajan deo ove važne promene u vašem životu – ne ako znate kako da sve izvedete pametno i primenite savete iz ovog članka za selidbe po vašoj meri i efikasno preseljenje.
Jedan od izazova sa selidbom je da postoji toliko mnogo faktora koje treba da planirate tokom selidbe, posebnih delova i izazova koje je potrebno razmotriti. Neke od tih faktora pročitajte u tekstu koji sledi.
Ovo nije apsolutno moranje, ali to je pametna praksa koja može da napravi veliku razliku u vašoj selidbi. Najbolji način da bilo koju selidbu učinite lakšom i ekonomičnijom je da preselite što manje stvari, a to možete učiniti tako što ćete obaviti “čistku” svega po kući.
Prođite kroz što više svojih predmeta i izaberite sve što više ne želite ili vam ne treba. Neke stvari pre selidbe možete prodati, donirati ili baciti u zavisnosti od njihovog stanja. Naravno, ovo zahteva vreme i trud, ali će se isplatiti jer zapravo tada ne plaćate selidbu stvari koje ne želite ili se opterećujete oko pronalaženja mesta za njih u vašem novom domu.
Pakovanje je često veoma potcenjeno i u smislu organizacije i energije, ali i u finansijskom smislu. Potrebno je mnogo vremena i truda da se stvari spakuju i to ispravno, uključujući sisteme za označavanje kako biste mogli da pronađete ono što vam je potrebno kada vam zatreba. Pakovanje takođe traje duže nego što biste očekivali jer rukujete svim svojim predmetima i uživate u nostalgija za njima, tako da je lako skrenuti sa puta i poći putem sećanja i evociranja uspomena.
Oštećenje imovine je uobičajena briga tokom svakog čina selidbe, i razumljivo je. Vrlo je lako da se desi da predmeti koje treba sačuvati završe slomljeni ili ulubljeni u borbi za trpanje u kutije, slaganje u kamione, smeštanje u novi dom i tako dalje.
Održavanje vaših stvari i njihova bezbednost zahtevaju pravilno pakovanje, određenu opremu kao što su prekrivači za nameštaj i zaštitna folija, kao i vešte tehnike. Osim ako niste profesionalna agencija za selidbe koja već ima zalihe zaliha materijala za pakovanje i znanja o tome kako da se pravilno rukuje predmetima, koštaće vas vremena i živaca da naučite sve što morate znati i nabavite zalihe stvari koje su vam potrebne.
Koordinacija brige o kućnim ljubimcima tokom selidbe je nezgodna stavka, posebno ako se radi o selidbi na daljinu. Gde ćete bezbedno da smestite svoje ljubimce tokom selidbe kako vam ne bi provlačili kroz noge i kako ne biste rizikovali ni njihovu sigurnost ni sopstvenu? Šta treba da imaju sa sobom u svakom trenutku tokom selidbe? Koji je najsigurniji i najudobniji način da ih prevezete iz svog starog doma u novi dom? Sve su ovo pitanja na koja morate imati odgovor unapred. Biće vam potrebna recimo kutija za otpatke, hrana, voda, povodac i tako dalje.
Prevoz stvari iz vašeg starog doma u vaš novi dom tokom selidbe je ključni deo procesa, ali je to ujedno i najveći logistički izazov. Morate da shvatite koliko prostora će zauzeti vaši predmeti i nameštaj. Trebalo bi premeriti sve unapred, jer po tome ćete planirati i kojom brzinom ćete se seliti, koliko kamiona i u kojim intervalima će vam trebati, kada i šta ćete seliti.
Prevoz vozila je još jedan aspekt selidbe koji se previše potcenjuje ili zanemaruje i to sasvim nekako.Raspitajte se imate li dovoljno vozača u vašoj porodici tako da jedna osoba vozi svako vozilo do vašeg novog doma? Da li su svi oni pouzdani?
Da li ste sigurni da su vaša vozila dovoljno tehnički spremna da dođu do vašeg novog doma bez komplikacija? U zavisnosti od broja vozila i vozača koje imate i drugih okolnosti, možda ćete morati da uzmete u obzir i druge opcije, angažujete šlep službe ili neke agencije za selidbu koje nude i usluge prevoza vozila za vas.
Logistika dovođenja i prevoz za vašu porodicu dok krećete u vaš novi dom takođe može biti nezgodna, posebno ako su sa vama i mlađa deca. Potrebno je planiranje da se otkrije najbolje mesto za njih u svakoj fazi procesa preseljenja i da imaju nekoga na raspolaganju da brine o njima tokom cele selidbe, posebno ako treba da se uklopite u njihove termine za spavanja, jelo i druge potrebe.
Mnoge porodice smatraju da im je potrebno da iznajme privremeno skladište dok se sele. Možda imate neku rupu u vremenu između vremena kada treba da izađete iz svog starog doma i kada se možete useliti u novi. Možda ne znate koliko će vašeg nameštaja i predmeta stati u vaš novi dom. Možda samo želite neko udaljeno mesto za skrivanje manje bitnih stvari kako biste mogli da raspakujete prvo glavne stavke, a zatim polako raspakujte stavke nižeg prioriteta. Bez obzira na to, moraćete smislite plan za skladišnu jedinicu ili prostor za skladištenje.
Kada se preselite, moraćete da se prijavite za komunalije i usluge u svom novom domu i da ih otkažete u svom starom domu, ali to može potrajati malo duže nekad. Ne planirajte gašenje struje i vode u svom starom stanu za sam dan selidbe, jer ćete možda morati da se vratite da očistite ili da uzmete nekoliko poslednjih stvari koje niste mogli da prenesete u prvoj turi. U međuvremenu, proverite svoje komunalne usluge i sve što je potrebno da se postavi u vašem novom domu pre dana useljenja. Poslednja stvar koju želite da uradite je da stignete u svoj novi dom nakon dugog putovanja i zateknete vodu, toalet, uređaje i struju koja ne radi.
U većini slučajeva, moraćete da očistite svoj stari stan ili kuću nakon što se iselite i verovatno želite da očistite i svoj novi dom pre nego što se uselite kako biste se osećali sveže kada se uselite. Ovo može da zahteva određeno planiranje i zakazivanje, koje bi trebalo da povežete sa svojim terminima ulaska i izlaska iz oba smeštaja. Ovo takođe treba da imate na umu dok se pakujete tako da ne zakopavate sredstva za čišćenje koja će vam trebati koliko odmah verovatno.
Pouzdana, profesionalna kompanija za selidbe može se nositi sa mnogim izazovima u vašem selidbi. Ona može da spakuje vaše stvari, da koordinira transport vaših predmeta i vozila, da strateški rukuje svim svojim predmetima bezbedno uz specijalizovano iskustvo i opremu, upravlja svim skladišnim prostorom koji je potreban pre i posle selidbe i namesti sve stvari u vaš novi dom.
Kada unajmite profesionalce da pojednostave sve ove zadatke, možete živeti svoj život tokom selidbe sa minimumom opterećenja.
Izvor: truckandi
Zabranjeno je preuzimanje dela ili celog sadržaja bez navođenja i linkovanja izvora u skladu s Moodiranje Uslovima korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
© 2011-2023. Moodiranje. Sva prava zadržana. Izrada sajta: ХАЈДУЦИ