fbpx

Smrt kralja mode Karla Lagerfelda

Najpoznatiji dizajner na svetu Karl Lagerfeld preminuo je danas u Parizu u 85. godini života, nakon 7 decenija neprekidnog rada i doprinosa modnoj industriji.

0

Tokom svoje karijere Karl Lagerfeld je uporedno pravio kolekcije za Chanel, Fendi i svoj sopstveni brend. Uvek je radio punom parom i niko nije bio ni blizu njegovoj radnoj etici i idejama, te je zato i proglašen najlegendarnijim dizajnerom današnjice.

Odbijao je da se ikada penzioniše i izjavio je da je njemu dizajn neophodan kao kiseonik. Njegova domišljatost je sa godinama bila sve bolja. Ekstravagantne revije u Grand Palaisu u Parizu su bile teatralne i u njih su ulagani milionski iznosi po sezoni. Želeo je da revije postanu više od samog koncepta revije, pravio je spektakle koji su pokazivali njegovu veštinu kao dizajnera, kao i vizuelnu realizaciju i znanje na produkcijskom polju, dok se godinama trudio da Chanelov klasičan izgled uvek izgleda moderno i u trendu.

Iz Švedske je, za jesen 2010. godine, uvezao dovoljno snega i leda da bi se napravio ledeni bred od 265 tona. Za jesen 2014. godine je napravljen fejk Chanel tržni centar koji je imao više od 500 proizvoda, od Chanel bušilice do kečapa i bombona, 2017. je sagrađena raketa koja je simulirala poletanje sa modne piste, a za prolećnu kolekciju 2019. je pista bila veštačka peščana plaža, sa vodom i talasima, kao i mnogi drugi spektakli koje je pravio. Nijedna ideja nije bila neizvodljiva za Karla.

Bogatstvo i uspeh kompanija za koje je radio je velikim delom postignuto upravo zbog njega i samim tim su izgubili veoma značajnu osobu koja je nosila biznis na svojim leđima.

“Pravimo proizvode kojima nikome ne trebaju, ali ih svejedno želite”, izjavio je jednom prilikom Karl, svestan svog marketinškog genija.

Kada se nije bavio dizajnom, gledao je da uvek bude zauzet baveći se fotografijom, filmskom produkcijom i raznim projektima. Čak je 2004. godine odstupio iz svoje zone komfora visoke mode i napravio neočekivanu saradnju sa H&M kompanijom. Zanemarujući etikete koje su lepljene da je stvoren isključivo za visoku modu, bio je svestran i takođe radio i dizajn enterijera, kaciga za motore, BMW, kozmetičku liniju inspirisanu njegovom mačkom Choupette i naveliko poznatu reklamu za sladoled Magnum.

Svoje brojne vile i nekretnine punio je knjigama o istoriji i biografijama, jer je uvek želeo da sazna više o svemu, i mnogim skupocenim umetničkim delima, kao i antikvitetima, kojih bi se kroz par godina rešio kada bi mu neki drugi stil dizajn enterijera zapao za oko.

Šta god da je, dobro ili loše, to se može videti u modi brže nego u bilo kojoj sferi. Moda je nešto što se reflektuje na naše živote i najbrže se izbacuje, zato što kolima, dizajnu i arhitekturi trebaju godine da se realizuju” – zaključio je Karl.

Iza sebe ostavio je mnoštvo znanja i nasleđa, obeležio je kraj 20. i 21. veka. Uvek će biti neko ko će se pamtiti i biti deo modne istorije. Njegov gubitak je teško pao mnogima, ali je za svoj život i karijeru postigao više nego što bi neko za 10. Lepo spavaj Karl, okružen svojim kreacijama i knjigama.

Komentari